Tyrimas rodo, kad pratimai stimuliuoja smegenų veiklą dėl savo poveikio raumenims

Tyrimas rodo, kad pratimai stimuliuoja smegenų veiklą dėl savo poveikio raumenims

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

  • Pratimai gali stimuliuoti smegenų veiklą stimuliuojančias molekules, kai raumenys yra aktyvūs, nustatyta naujame tyrime.
  • Inervuodami raumenų audinio modelius, mokslininkai nustatė, kad tie patys nervai, kurie signalizuoja raumenims judėti, taip pat gali siųsti neurotrofinius veiksnius – tam tikros rūšies biomolekules – į smegenis.
  • Kai kurie įrodymai rodo, kad pratimai gali pakeisti arba atitolinti pažinimo nuosmukį, susijusį su senėjimu, tačiau ekspertai teigia, kad būsimi tyrimai turėtų skirti laiko ir skirtumų tarp asmenų, siekiant išsiaiškinti, kaip fizinis aktyvumas gali tai paveikti.

Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad pratimai vaidina svarbų vaidmenį smegenų sveikatai, nes skatina kognityvinėje funkcijoje dalyvaujančias molekules išlaisvinti raumenyse.

Tyrimas, paskelbtas m Nacionalinės mokslų akademijos darbairodo, kad kai suaktyvinami raumenis stimuliuojantys nervai, jie taip pat siunčia signalus į smegenis, išskirdami bioaktyvias molekules ir nanodaleles, kurios pagerina smegenų veiklą.

Išvados iliustruoja raumenų ir kaulų sistemos sveikatos palaikymo svarbą ne tik širdies ir kraujagyslių sveikatai ar mobilumui, bet ir kovojant su neurologine degeneracija, Hyunjoon Kong, PhD, Robert W Schafer Chemijos ir biomolekulinės inžinerijos katedros profesorius Ilinojaus universitete Urbana-Champaign. , sakė atitinkamas šio tyrimo autorius Medicinos naujienos šiandien.

Jis paaiškino, kad:

„Neuronų inervacijos palaikymas yra labai svarbus, kad raumenys gamintų smegenims naudingus biologinius veiksnius. Reguliariai susitraukdami raumenys ne tik išskiria šiuos naudingus veiksnius, bet ir padeda palaikyti inervaciją, reikalingą nervams, kad jie toliau signalizuotų raumenims. Šis signalas yra būtinas norint reguliuoti neurotrofinių veiksnių išsiskyrimą į smegenis.

Tyrimas apėmė raumenų stimuliavimą glutamatu, siekiant išsiaiškinti, kaip reaguos nervų funkcija. Tyrėjai naudojo raumenų audinio modelius – vieną, kuris buvo inervuotas, o kitą – ne, ir išsiaiškino, kad inervuotas audinys siunčia daugiau signalų į smegenis.

Kadangi kai kurios neuronų funkcijos raumenyse gali sumažėti su amžiumi ar sužalojimus, mokslininkai norėjo išsiaiškinti, kaip šis praradimas paveiks smegenų sveikatą.

Kaip mankšta veikia smegenų veiklą?

Šiame tyrime mokslininkai nepastebėjo sportuojančių žmonių. Atvirkščiai, jie nagrinėjo raumenų modelius, o tai reiškia, kad nebuvo įmanoma padaryti tiesioginių išvadų apie tam tikras mankštos formas ir apie tai, kaip jie gali skirtis sąveikaujant su smegenų sveikata.

Kongas teigė, kad ankstesni pratimų ir smegenų sveikatos tyrimai nustatė tiesioginį ryšį tarp hipokampo dydžio ir reguliaraus fizinio aktyvumo. Tačiau šiame naujame tyrime mokslininkai ištyrė nervų sistemą ir raumenų ir kaulų funkcijas, kad geriau suprastų smegenų ir kūno sąveiką.

„Mūsų tyrimas neįrodė, kaip pratimai gali tiesiogiai pagerinti pažinimo funkciją“, – įspėjo Kongas. „Keli tyrimai jau parodė, kad reguliari mankšta gali pagerinti suaugusiųjų pažinimo funkciją. Šiuose tyrimuose dalyvių buvo paprašyta reguliariai mankštintis ir buvo stebimi jų hipokampo dydžio pokyčiai.

„Išvados rodo, kad asmenys, kurie reguliariai atlieka aerobinius pratimus, linkę turėti didesnius hipokampus ir geriau atlikti erdvinės atminties testus. Mes sutelkėme dėmesį į tai, kaip neuronai, susiję su raumenimis, veikia vieną iš raumenų ir smegenų kryžminio pokalbio kelių.

– Hyunjoon Kong, mokslų daktaras

Ryanas Glattas, CPT, NBC-HWC, vyresnysis smegenų sveikatos treneris ir „FitBrain“ programos direktorius Ramiojo vandenyno neurologijos institute Santa Monikoje, Kalifornijoje, nedalyvavo šiame tyrime. MNT kad tikrai prireiks laiko iki galo suvokti pratimų poveikį smegenims ir būsimi tyrimai, kuriuose buvo naudojami žmonės, turės tai leisti.

„Trukmė, reikalinga norint stebėti pratimų poveikį pažinimo funkcijai, gali skirtis priklausomai nuo pratimų tipo, intensyvumo ir dažnumo, taip pat nuo individualių amžiaus skirtumų, pradinės pažinimo funkcijos ir sveikatos būklės”, – sakė Glattas.

„Tyrimai paprastai rodo pastebimą poveikį nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Vėlesniuose tyrimuose labai svarbu atsižvelgti į šiuos kintamuosius, kad būtų galima tiksliai įvertinti laikotarpį“, – pažymėjo jis.

Kokie pratimai yra geriausi smegenų sveikatai?

Reguliarus pratimas turi keletą pastebimų privalumų smegenų sveikatai. Pavyzdžiui, boksas buvo naudojamas padėti žmonėms, sergantiems Parkinsono liga.

Glattas pripažino, kad tam tikros mankštos formos gali būti veiksmingesnės už kitas smegenų sveikatai gerinti, ypač veiklai, kuriai reikalinga pažinimo funkcija.

„Aerobiniai pratimai, tokie kaip bėgimas, plaukimas ir važiavimas dviračiu, gerinantys širdies ir kraujagyslių sveikatą, yra plačiai žinomi dėl teigiamo poveikio smegenų funkcijai“, – sakė jis.

„Tačiau veikla, derinanti fizinius ir pažintinius poreikius, pavyzdžiui, šokiai ir komandinis sportas, gali pasiūlyti papildomos naudos dėl koordinacijos, ritmo ir vykdomųjų funkcijų“, – pridūrė jis.

Ar mankšta gali pakeisti arba atidėti pažinimo nuosmukį?

Kongas teigė, kad fizinis aktyvumas gali pakeisti arba atitolinti pažinimo nuosmukį, susijusį su senėjimu.

„Asmenys senstant jie palaipsniui praranda gerai susiformavusias neuroraumenines jungtis tarp nervų ir raumenų, todėl susilpnėja raumenų gebėjimas būti reguliuojamiems nerviniais signalais ir vėliau sumažėja jų gebėjimas išskirti smegenų funkcijai svarbius veiksnius“, – aiškino Kongas.

„Tinkamai treniruojant ar stimuliuojant raumenų susitraukimus, raumenys gali sukurti veiksnius, kurie padeda išlaikyti šias neuroraumenines jungtis, taip užkertant kelią denervacijai. Dėl to pagyvenę žmonės vis dar gali turėti funkcinius inervuotus raumenis, galinčius gaminti svarbius veiksnius, kurie pagerina pažinimo funkciją smegenyse“, – pažymėjo jis.

Glattas atkreipė dėmesį, kad sėdimas gyvenimo būdas ir santykinai mažas fizinis aktyvumas gali būti susijęs su didesne pažinimo nuosmukio rizika.

Tačiau jis perspėjo, kad genetika, gyvenimo būdo pasirinkimas ir aplinkos veiksniai gali skirtis.

„Pratimai vis labiau pripažįstami kaip pagalbinė intervencija asmenims, kurių pažinimo funkcijos sutrikusios, įskaitant tuos, kurie yra paveikti su amžiumi susijusių nuosmukių ar ligų, tokių kaip Alzheimerio liga. Fizinis aktyvumas gali pagerinti kraujo tekėjimą į smegenis, sumažinti uždegimą ir paskatinti augimo faktorių išsiskyrimą, o tai gali padėti išlaikyti arba pagerinti pažinimo funkciją“, – sakė Glattas.

„Nors mankšta yra naudinga kognityvinei sveikatai palaikyti ir gali sulėtinti nuosmukio progresavimą, įrodymai apie jo gebėjimą pakeisti esamą pažinimo sutrikimą vis dar nėra įtikinami. Dauguma tyrimų rodo, kad pratimai gali prisidėti prie lėtesnio nuosmukio ir geresnės bendros smegenų sveikatos, tačiau norint panaikinti nusistovėjusį pažinimo trūkumą reikia atlikti išsamesnius tyrimus“, – perspėjo jis.