Pratimai gali padėti sustabdyti senėjimą, nes sumažina riebalų kaupimąsi audiniuose

Pratimai gali padėti sustabdyti senėjimą, nes sumažina riebalų kaupimąsi audiniuose

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

  • Su amžiumi organizme atsiranda tam tikrų pokyčių.
  • Tyrėjai siekia suprasti pokyčius, kurie vyksta su senėjimu, ką jie reiškia ir ką žmonės gali padaryti, kad pakeistų šiuos pokyčius.
  • Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad vyresnio amžiaus pelių ir žmonių audiniuose kaupiasi specifinis lipidas, vadinamas bis(monoacilglicero)fosfatu (BMP).
  • Mokslininkai nustatė, kad pratimai gali padėti sumažinti šį riebalų kaupimąsi žmonėms.

Kai kurie kūno pokyčiai neišvengiami žmonėms senstant. Tačiau mokslininkai vis dar bando iki galo suprasti visus vykstančius pokyčius ir ką jie reiškia senstančių suaugusiųjų sveikatai.

A studijuoti paskelbta m Gamtos senėjimas nustatyta, kad su amžiumi raumenų audinyje pradeda kauptis tam tikras lipidas.

Tyrėjai pirmiausia nustatė lipidą naudodami pelių audinius, o tada rado panašius rezultatus žmogaus raumenyse. Tada jie nustatė, kad moterų po menopauzės šio lipido kiekis gali būti sumažintas mankštinantis.

Rezultatai rodo kitą galimą mankštos naudą ir poreikį atlikti daugiau tyrimų dėl šio lipidų kaupimosi.

Kaip senėjimas veikia riebalų kaupimąsi

Dabartinio tyrimo tyrėjai pažymi, kad sudėtingų lipidų (riebalų) tyrimas gali padėti suprasti su amžiumi susijusias ligas ir bendrą ilgaamžiškumą.

Tam jie pirmiausia ištyrė dešimt skirtingų jaunų ir senų pelių audinių, kad suprastų su amžiumi susijusius lipidų skirtumus. Jie nustatė, kad su amžiumi daugumoje jų tirtų audinių pradėjo kauptis daugiau lipidų. Pirminiai lipidai, kuriuos jie rado, buvo vadinami bis (monoacilglicero) fosfatais (BMP).

Tada mokslininkai norėjo išsiaiškinti, ar panašus BMP kaupimasis įvyko žmonėms. Jie surinko raumenų biopsijas iš jaunesnių vyrų ir moterų nuo dvidešimties iki trisdešimties metų ir vyresnių vyrų ir moterų nuo šešiasdešimt penkerių iki aštuoniasdešimties metų amžiaus. Nors tarp vyrų ir moterų raumenų audinio mėginių buvo skirtumų, mokslininkai nustatė, kad vyresnio amžiaus dalyviams BMP susikaupė.

Tyrimo autoriai Georgesas E. Janssensas, Fredericas M. Vazas ir Riekeltas H. Houkooperis pažymėjo, kad Medicinos naujienos šiandien tokia galima BMP kaupimosi su amžiumi reikšmė:

„BMP – lipidai, kurie, kaip nustatėme, kaupiasi su amžiumi, anksčiau literatūroje pasirodė kaip ligos ar streso žymenys. BMP kaupiasi sergant įvairiomis ligomis, įskaitant lėtines inkstų ligas, ligas, susijusias su cholesterolio kaupimu ir kraujagyslių ligomis bei tam tikrus genetinius medžiagų apykaitos sutrikimus. Gali pasirodyti, kad BMP lygiai bus sveiko senėjimo atskaitos žymuo, tačiau tam reikia daugiau dirbti.

Pratimai sumažina „sudėtingų“ lipidų kiekį audiniuose

Tada mokslininkai norėjo išsiaiškinti, ar pratimai gali turėti įtakos BMP lygiui. Į šią tyrimo dalį tyrėjai įtraukė 12 moterų po menopauzės nuo 45 iki 70 metų amžiaus. Šios moterys turėjo antsvorio ir kas savaitę mankštinosi mažiau nei tris valandas.

Jie atliko atsitiktinės atrankos kryžminę intervenciją, naudodami tris skirtingus veiklos režimus: sėdėjimo režimą, kurio metu sėdėjo keturiolika valandų per dieną, mankštos režimą, kuris apėmė vieną valandą kasdien, ir stovimo režimą, kuris apėmė stovėjimą. tris valandas per dieną ir vaikščioti po dvi valandas kiekvieną dieną. Dalyviai kiekvieną režimą taikė keturias dienas, o penktą dieną buvo paimta raumenų biopsija.

Tyrėjai nustatė, kad net per trumpą intervencijos laikotarpį BMP lygis buvo mažesnis po pratimų.

Tyrimo autoriai taip pat atkreipė dėmesį į šiuos svarbiausius tyrimo aspektus:

„Nors žinoma, kaip paprasti lipidai (pvz., cholesterolis) prisideda prie senėjimo ir ligų (pvz., aterosklerozės), mažai žinoma apie tai, kaip prisideda „sudėtingi“ lipidai (su 3 ir daugiau cheminių fragmentų, turinčių polinių savybių, pvz., fosfolipidus). Mes nusprendėme ištirti ryšį tarp sudėtingų lipidų ir senėjimo… Pelėse beveik visame audinyje susikaupė vienas lipidas, bis(monoacilglicero)fosfatas (BMP), ir toks pat pokytis išliko žmogaus raumenyse (tiek vyrų, tiek moterų), kas nustebino. Tai darant, atlikus trumpalaikę fizinio krūvio intervenciją moterims po menopauzės, paaiškėjo, kad po fizinio krūvio šio lipidų kiekis gali sumažėti.

Studijų apribojimai

Šis tyrimas turi keletą apribojimų. Pirma, pradiniame tyrime buvo naudojamos pelės, o tai ne visada tinka žmonėms. Tačiau panašu, kad tolesnė žmogaus raumenų audinio analizė patvirtina panašius rezultatus. Tyrėjai pažymi, kad jie taip pat naudojo tik pelių patinus, o pelių patinų ir patelių lipidų metabolizmas skiriasi.

Jie naudojo tik nedidelį skaičių žmonių savo biopsijos rinkimui ir žiūrėjo tik į vieną audinių tipą, todėl būsimi tyrimai galėtų apimti dar daugiau informacijos šioje srityje. Pratimų intervencija apėmė tik moteris, todėl būsimi tyrimai, įskaitant mišrias grupes, taip pat galėtų būti naudingi.

Pratimų intervencijos taip pat truko tik trumpą laiką, todėl negalėjo pažvelgti į ilgalaikį mankštos poveikį BMP lygiui. Tyrėjai taip pat pripažįsta, kad su amžiumi gali padidėti visų lipidų kiekis organizme, tačiau jie įtaria, kad BMP padidėja daug daugiau nei kitų lipidų.

Galiausiai, mokslininkai turėjo ribotus duomenis apie lipidų kiekį mažinančių vaistų vartojimą, todėl būsimi tyrimai galėtų išsiaiškinti, kaip šių vaistų vartojimas įtakoja BMP lygį.

Tyrėjai taip pat pažymi, kad reikia daugiau tyrimų, kad suprastų BMP padidėjimą su amžiumi ir tai, ar tai naudinga, ar žalinga organizmui. Tyrimo autoriai taip pat pasidalino su MNT šios įžvalgos apie būsimus šios srities tyrimus:

„Tolimesni žingsniai – geriau suprasti, kodėl iš pradžių kaupiasi BMP (ar tai dėl didesnio BMP gamybos, ar dėl to, kad BMP negalima suskaidyti?), o tada geriau suprasti, ar tai yra žalingas pokytis. atsirandantis su amžiumi (sukeliantis ligą) arba naudingas (apsauginis organizmo atsakas, reaguodamas į kitą žalą, atsirandančią su amžiumi).

Pratimai vyresnio amžiaus žmonėms

Šio tyrimo rezultatai rodo dar vieną galimą priežastį, dėl kurios vyresnio amžiaus žmonės turėtų reguliariai mankštintis, jei įmanoma. Paunelis Vukasinovas, medicinos mokslų daktaras, Manheteno medicinos biurų sertifikuotas internistas, kuris nedalyvavo tyrime, pažymėjo, kad dar per anksti daryti prielaidas apie ilgalaikį šių lipidų poveikį.

„Tyrimas atskleidžia įdomią išvadą apie tam tikrų lipidų kaupimąsi senstant ir kaip šis kaupimasis veikia senėjimo procesą. Dar anksti nustatyti ilgalaikį šių lipidų poveikį, todėl būtina atlikti tolesnį tyrimą. Šis tyrimas dar labiau pabrėžia reguliaraus fizinio aktyvumo skatinimo svarbą, ypač senstant. Reguliari mankšta palaiko stiprius raumenis, kurie išsaugo judrumą, gerina pažinimo funkciją ir miegą, netgi turi teigiamos įtakos energijai ir nuotaikai.
– Paulius Vukasinovas, medicinos mokslų daktaras

Nors vis dar reikia atlikti tolesnius tyrimus, vyresni suaugusieji taip pat gali apsvarstyti daugybę kitų reguliarių pratimų privalumų. Pavyzdžiui, Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) pažymi, kad pratimai gali padėti sumažinti vyresnio amžiaus žmonių kritimo riziką, pagerina nerimo ir depresijos simptomus, pagerina miegą ir sumažina mirtingumo dėl bet kokios priežasties riziką. Taip pat gali padėti sukurti jėgąpadidina energiją ir sumažina širdies ligų ir insulto riziką.

Vyresni suaugusieji gali ieškoti tinkamų nurodymų, kad sukurtų individualius mankštos planus, kurie leistų jiems išlikti saugūs ir maksimaliai padidinti savo nepriklausomybę ir gerovę. Kaip pažymėjo Ligų kontrolės ir prevencijos centrai (CDC), pratimai turi apimti įvairovęįskaitant aerobiką, raumenų stiprinimą ir veiklą, kuri padeda išlaikyti pusiausvyrą.