Tyrėjas aptaria nėštumo kultūros keitimą į „valgyti tau“, o ne dviem

Tyrėjas aptaria nėštumo kultūros keitimą į „valgyti tau“, o ne dviem

Seksualinė sveikata

Daugelį kartų visuomenė priėmė idėją, kad nėščios moterys „valgo už du“. Šis posakis dažnai remiamasi, nes būsimos motinos skatinamos atsisakyti dietų ir persivalgyti bet kokiu maisto troškimu vardan mitybos.

Tai galėjo būti geras patarimas šeštajame dešimtmetyje. Tada tik 1 iš 10 moterų susidūrė su sveikatos problemomis, susijusiomis su antsvoriu. Bet laikai pasikeitė.

Kaip pasaulinė mitybos lyderė, LSU Penningtono biomedicininių tyrimų centro mokslininkai ištyrė prenatalinę mitybą ir atrado, kad valgymas dviems nebėra gera mantra šiuolaikinėms mamoms.

„Nėštumas yra unikalus įvykis, turintis įtakos būsimai motinų ir kūdikių sveikatai“, – sakė Pennington Biomedical Reprodukcinės endokrinologijos ir moterų sveikatos laboratorijos direktorė Leanne Redman, mokslų daktarė. „Nuo 1990-ųjų tyrimai parodė, kad per visą nėštumą moters priaugtas antsvoris prisideda prie naujo nutukimo arba esamo nutukimo pablogėjimo ir padidina prastų ir dažnai pavojingų nėštumo ir gimdymo baigčių riziką.

Be to, motinos svorio būklė nėštumo metu ir jos svorio padidėjimas turi didelę įtaką būsimam jos vaiko svorio augimui ir nutukimui. Nacionalinė medicinos akademija leidžia mamoms ir gydytojams lengvai laikytis spalvomis pažymėtos sistemos, tačiau, nepaisant šių pastangų, mitas „valgyk už du“ išlieka.

Kaip mokslininkė ir penkių vaikų motina, Redman supranta sveiko svorio išlaikymo nėštumo metu svarbą ir iššūkius.

Remdamasi savo tyrimais ir asmenine patirtimi, ji siūlo atsakymus į kai kuriuos dažniausiai užduodamus klausimus apie sveiką svorio padidėjimą prieš gimdymą.






Kiek svorio turėtumėte priaugti nėštumo metu?

2009 m. Nacionalinė medicinos akademija paskelbė gaires, kiek svorio turėtumėte priaugti nėštumo metu.

Norėdami interpretuoti svorio augimo gaires, nustatykite savo kūno masės indekso (KMI) grupę. KMI yra paprastas skaičiavimas, kurį sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai naudoja norėdami suprasti pavojų sveikatai. Norėdami apskaičiuoti savo dabartinį KMI, apsilankykite šioje nuorodoje.

Norėdami sužinoti savo idealų nėštumo svorio padidėjimą, įveskite savo svorį tuo metu, kai pastojote, ir savo ūgį. Kai skaičiuotuvas nustato jūsų KMI, pažiūrėkite į lentelę, kad nustatytumėte rekomenduojamą nėštumo svorio padidėjimą.

Jei jūsų KMI prieš nėštumą priskiria jus normalaus svorio kategorijai, laikykitės žaliosios zonos, kad galėtumėte sveiko nėštumo metu priaugti svorio. Jei priklausote antsvorio kategorijai, vadovaukitės oranžinės zonos nurodymais, kad jūsų svoris būtų sveikas.

Pavyzdžiui, naujai nėščios moterys, kurių KMI yra 27,5, patenka į antsvorio kategoriją. Jos rekomenduojamas svorio padidėjimas yra 15–25 svarai arba 0,5–0,7 svaro per savaitę.

Nors šios rekomendacijos buvo skelbiamos beveik dešimtmetį, daugelis moterų nežino, kad jos egzistuoja.

Jei prie įprastos nėštumo dietos pridėsite tris 300 kalorijų užkandžius, bus gana lengva sukaupti papildomų 900 kalorijų per dieną.

Be to, daug kalorijų turinčių maisto produktų, kuriuose yra daug cukraus ir riebalų, galima lengvai įsigyti – bakalėjos parduotuvėje, biuro užkandžių aparate, šeimos vakarienėse ir milijonuose kitų vietų – todėl sunku valdyti nėštumo metu didėjantį svorį.

Motinoms, turinčioms nutukimą, jų svorio padidėjimo rekomendacija yra dar mažesnė – 11–20 svarų arba mažiau nei 0,5 svaro per savaitę. Nenuostabu, kad beveik pusė visų nėščių moterų JAV viršija Medicinos instituto nėštumo gaires.

Dr. Redmano darbas „Pennigton Biomedical“ buvo pirmasis, kuris parodė, kad nėščioms moterims, norint priaugti mažiau nei 0,5 svaro per savaitę, nėštumo metu visai nereikia didinti kalorijų. Vietoj to jie turėtų sutelkti dėmesį į daugiau vaisių ir daržovių bei cukraus, druskos ir riebalų mažinimą.

Be to, jei motinos yra alkanos, geriausia strategija yra po ranka laikyti mažas baltymų turinčio maisto, pavyzdžiui, jogurto, baltymų kokteilių ar batonėlių, virto kiaušinio ar viso grūdo užkandžių porcijas, kad sumažintumėte apetitą ir numalšintumėte potraukį.

Kaip sustabdyti nepageidaujamo svorio sėkmę ant jūsų?

Be sveikos mitybos ir reguliaraus mankštos, daugelis didelių klinikinių tyrimų parodė, kad lengviausia ir geriausia sėkmingo svorio augimo priemonė yra savęs stebėjimas.

Užuot gąsdinę, susidraugaukite su savo svarstykle ir žingsniamačiu. Moterys, kurios seka savo pažangą – skaičiuodamos kalorijas, žingsnius ar priaugtą svorį – sėkmingiausiai valdo kūno svorį.