Taip nutinka jūsų kūnui, kai valgote per daug skaidulų

Taip nutinka jūsų kūnui, kai valgote per daug skaidulų

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Skaidulos turi daug naudos visam organizmui, ypač virškinimo sveikatai. Tačiau per didelis vartojimas gali sukelti pilvo pūtimą, skausmą, viduriavimą ir vidurių užkietėjimą, be kitų simptomų.

Vaikystėje jums nuolat sakydavo: turite valgyti daugiau daržovių. Ir dabar, kai esi suaugęs, vis girdi, kad turi vartoti daugiau skaidulų. Kas iš dalies reiškia tą patį. O pluošto kilmė yra išskirtinai augalinė, jos radimas didesnės koncentracijos, be daržovių, grūdų ir vaisių, įskaitant jų lukštus, odeles ir sėklas. Tačiau būkite atsargūs: kaip ir beveik viskuo gyvenime, tuo piktnaudžiauti nepatartina. Kad ir kokios naudingos skaidulos būtų, per didelis jų vartojimas neigiamai veikia organizmą. Ypač dėl jūsų virškinimo sveikatos.

Madrido Los Ángeles medicinos klinikos dietologijos ir mitybos specialistas Rocío del Pozo aiškina, kad „ląsteliena yra sudėtingas angliavandenis, organizmas negali pilnai suvirškinti, tai lėtina visą virškinimo procesą, gerina absorbciją žarnyne. Tačiau taip pat neįdomu pernelyg sulėtinti virškinimą, o tai sukels vidurių užkietėjimą, su kuriuo, tariamai, ketinate kovoti su skaidulomis. Be to, žala, atsiradusi dėl pernelyg didelio jo vartojimo, čia nesibaigia.

Jausitės išsipūtę

Jūsų virškinimo sistema, tiksliau, mikrobiota, kuri gyvena jūsų plonojoje žarnoje ir yra tikrai atsakinga už skaidulų perdirbimą, nėra pripratusi prie tokio didelio kiekio šios maistinės medžiagos. Taigi jis praeis nesuvirškintas plonojoje žarnoje ir pasieks storąją žarną, kur fermentuosis, išskirs dujas ir jausitės išsipūtę.

Tačiau šis neigiamas poveikis yra tik laikinas. Kaip sako Rocío del Pozo, „laikui bėgant, jūsų žarnynas ilgainiui prisitaikys ir geriau reaguos į maistą, įskaitant skaidulą, kurį vartojate dažniau. Nebent jo suma yra neproporcinga.

Tai sukels mėšlungį (ir skausmą)

Tačiau nelaukite, kol jūsų žarnynas baigs prisitaikymo fazę, kad apribotumėte per didelį skaidulų suvartojimą. Tai gali būti skausmingas procesas. Ir daug skaidulų gali sukelti žarnyno susitraukimai yra per greiti, sukelia mėšlungį ir aštrų, protarpinį skausmą. Taigi, jei norite padidinti šios maistinės medžiagos suvartojimą, geriau eikite po truputį.

Atsisveikinsite su žarnyno reguliarumu

Jūsų žarnynas veikia kaip laikrodis. Kas nenutiks, jei piktnaudžiaujate pluoštu. Jūsų žarnyno judėjimo dažnis bus ne tik reguliarus. Ar dėl pertekliaus, ar dėl defekto. O vartojant daug netirpių skaidulų, žarnyno judėjimas gali būti greitesnis nei įprastai. Arba kas yra tas pats, tai sukels viduriavimą.

Priešingai, tirpios skaidulos sudaro gelį, kuris lėtina virškinimą ir žarnyno ištuštinimą. Taigi vartojant didelius šio tipo pluošto kiekius, atsiras jūsų žarnyno judėjimas yra lėtesnis, o tuštinimasis rečiau. Kitaip tariant, tai sukels vidurių užkietėjimą.

Nuo to jus pykins

Toks žarnyno judėjimo sulėtėjimas turi „užkimšimo“ poveikį visam virškinimui. O pagrindinė pasekmė – virškinamas maistas, nes negali patekti į žarnyną, skrandyje išliks ilgiau nei rekomenduojama. Rezultatas yra toks, perspėja Rocío del Pozo:Be pilvo pūtimo, po kiekvieno valgio galite jausti pykinimą.».

Jūs greičiau dehidratuosite

Tirpusis pluoštas yra labai porėtas, todėl sugeria daug vandens, kad palengvintų tinkamą žarnyno judėjimą. IR Kuo daugiau suvartosite šio tipo skaidulų, tuo daugiau vandens jis sugers. Tai žymiai padidins dehidratacijos ir su ja susijusių simptomų, tokių kaip nuovargis, riziką. Ir čia sprendimas akivaizdus, ​​kaip paprastas: reikia gerti (daug) skysčių. Ypač dabar, kai pradeda kaisti karštis.

Kiek skaidulų turėtumėte vartoti kiekvieną dieną

Bet kiek tiksliai skaidulų turėtumėte vartoti per dieną? Na, o pagal Amerikos mitybos ir dietologijos akademijos rekomendacijas, 14 gramų kasdien kiekvienam 1000 suvartotų kalorijų. Konkrečiau, 25 gramai suaugusių moterų ir 38 gramų jų kolegoms vyrams. Tačiau nėra jokios žalos vartojant šiek tiek didesnį kiekį.

Kaip ekspertas daro išvadą apie Duke universiteto tyrimą, atrodo, kad dienos skaidulų riba, kurią pasiekus simptomai, tokie kaip mėšlungis, skausmas ar viduriavimas Jis nustatytas 70 gramų. Kai kurie padariniai, kuriuos taip pat patirsite, jei greitai padidinsite skaidulų kiekį, prie kurio nesate įpratę. Vėlgi, eik po truputį.