Skirtumas tarp saulės nudegimo ir apsinuodijimo saulėje

Skirtumas tarp saulės nudegimo ir apsinuodijimo saulėje

Grožis, buitis

Naudodami apsaugos nuo saulės priemones, nesidegindami nuo vidurdienio iki penktos po pietų, dėvėdami kepurę ir marškinėlius, UVA spinduliai nesudegins jūsų odos. Arba dar labiau, kad kenčiate nuo saulės apsinuodijimo.

Vasara jau visai šalia ir norisi pademonstruoti pavydėtiną įdegį. Taigi, kaip ir kiekvienais metais, atėjo laikas leisti saulei tave paglostyti savo spinduliais. Baseine, paplūdimyje ar savo namuose. Nesvarbu. Labai svarbu yra šių saulės vonių trukmė.. Nepersistenkite ir neleiskite odai įgyti ne tik rudo, bet ir deginto atspalvio. Dar mažiau apdegęs. O jei per ilgai būsite saulėje, rizikuojate nusideginti ir, kas dar rimtiau, apsinuodyti saule. Mes jums pasakysime, ką turite padaryti, kad to išvengtumėte.

Per daug saulės sukelti nudegimai yra (labai) skausmingi ir gali sugadinti jūsų vasarą. Be to, po to sekantis odos „lupimasis“. Tai galiausiai sugadins jūsų ilgai lauktą įdegį.. Bet vis tiek gali būti blogiau. Daug blogiau.

Dermatologijos specialistė daktarė Shaaira Nasir perspėja, kad „per didelis saulės poveikis gali pakenkti ląstelių DNR ir padidinti riziką susirgti odos vėžiu. Tiesą sakant, deginimasis saulėje kas dvejus metus patrigubina melanomos išsivystymo tikimybę.

Saulės vengimas siejamas su vitamino D trūkumu

Praėjo tie laikai, kai daugelis žmonių degindavosi ne be apsauginio kremo, o griebdavosi apsaugos nuo saulės priemonių. skatina melanino sintezę ir pagreitina jūsų įdegį. Atsargumo trūkumas, kuris, kaip rodo Otago universitetas, yra susijęs su didesne melanomos rizika. Tačiau karališkajai žvaigždei būtina apšvitinti jūsų odą arba, kaip atskleidžia Bostono universitetas ir kas atsitinka daugeliui ispanų, jums trūks vitamino D.

Oda tampa raudona ir uždegusi

Bet tu jau seniai buvai saulėje. Dėl to jūsų oda „sudega“ nuo ultravioletinių A spindulių – garsiųjų UVA spindulių – poveikio, ji tampa raudona ir patinusi. Tačiau nesijaudinkite: tai natūralus imuninės sistemos atsakas, kuris skatina uždegimą šioje srityje, padidindamas kraujo tekėjimą į pažeistas odos ląsteles. Netgi labai tikėtina, kad per daug apšvitintose vietose jaučiate niežėjimą ir labai karštąkurioje gali atsirasti mažų pūslelių.

Daug daugiau nei nudegimas

Nerimą kelia tai, kai saulės vonių trukmė verta Gineso rekordo ir kenčiate nuo saulės apsinuodijimo. Oda labai intensyviai parausta ir skauda. Tačiau neigiamas poveikis yra daug didesnis nei tik odos poveikis: jūs kenčiate karščiavimas, dehidratacija, raumenų ir sąnarių skausmas, galvos skausmas, pykinimas ir galvos svaigimas. Jūs netgi galite susidaryti pūslių ant lūpų arba netekti sąmonės.

Naudokite kremą nuo saulės

Vasarą saulės nudegimas yra labai dažnas. Ypač šviesios odos ir raudonų plaukų žmonių, kurių oda, Niukaslio universiteto duomenimis, gamina mažiau melanino, kad apsisaugotų nuo UVA spindulių. Apsinuodijimas saule, ne tiek daug. Tačiau abiejų labai lengva užkirsti kelią. Iš esmės, naudojant apsaugos nuo saulės priemones. Jis yra nederamas. Ir su a apsaugos nuo saulės faktorius (SPF) ne mažesnis kaip 30. Viso kūno.

Apsauginiai kremai nuo saulės „užkerta kelią ne tik odos uždegimams dėl UV spindulių, bet ir priešlaikiniam fotosenėjimui. Ir laikui bėgant UVA spinduliai pažeidžia kolageną ir elastiną, sukeldamas raukšles ir netolygų odos atspalvį“, – nurodo daktaras Nasiras, kuris savo ruožtu pabrėžia, kad „jie taip pat apsaugo nuo hiperpigmentacijos, pvz., strazdanų ir su amžiumi susijusių dėmių, ir odos vėžio“. Tiek, kad ekspertė rekomenduoja kasdien teptis kremu nuo saulės. Nesvarbu, ar saulėta, ar debesuota – debesys gali veikti kaip padidinamasis stiklas ir sustiprinti UV spindulių poveikį.

Užsidėkite kepuraitę (ir marškinėlius)

Tačiau nereikėtų visko palikti kremo nuo saulės rankose, kurį reikėtų nešioti ir maudantis. Vanduo veikia kaip didinamasis stiklas, padidindamas UV spindulių poveikį. Taip pat svarbu užsidengti galvą ir kūną, kad dar labiau apsisaugotumėte nuo saulės. Pavyzdžiui, dėvi skrybėlę ir marškinėlius. Ir kaip jau daug kartų girdėjote, privalome vengti saulės vonių tomis valandomis, kai jos spinduliai yra statmeniausi ir todėl galingesnis – nuo ​​vidurdienio iki penktos po pietų.

Daryti

Tu pasiklydai ir susidegei. Kuris taip pat turi lengvą sprendimą. Iš esmės jūs turite gerti daug vandens, kad hidratuotumėte save ir pakeistumėte prarastus elektrolitus, dėkite šaltus kompresus ir drėkinamąsias priemones ant nudegusių (ir skausmingų) vietų ir nelaikykite jas saulėje, kol jos „užgis“. Taip pat galite naudoti priešuždegiminius vaistus, tokius kaip ibuprofenas, jei skausmas yra per didelis.

Labai svarbu: šios paprastos priemonės galioja ir apsinuodijus saule, nors tokiais atvejais tai rekomenduojama eik pas gydytoja.