Rėžiukai – sveikiausias maistas pasaulyje

Rėžiukai – sveikiausias maistas pasaulyje

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Rėžiukai – Ispanijoje retai vartojama daržovė, turinti labai įdomią maistinę sudėtį, užtikrinančią optimalų organizmo funkcionavimą.

Laikytis sveikos mitybos reiškia vartoti įvairiausius maisto produktus, kuriuose gausu maistinių medžiagų, kurios padeda užtikrinti tinkamą organizmo veiklą. Atkreipkite dėmesį, kad jokiame atskirame maiste nėra tokio kiekio vitaminų, mineralų ir kitų organizmui reikalingų maistinių medžiagų, tačiau vis tiek yra maisto produktų, kurie yra visavertesni už kitus. Įvairios jo galimybės buvo tiriamos viso pasaulio mokslininkų, o pastaruoju metu William Patersono universiteto tyrimas priėjo prie išvados, kad yra vienas, kuriame yra daugiau maistinių medžiagų nei kituose: rėžiukai.

Tai vandens augalas, kuris lauke auga upėse, drėkinimo grioviuose ir švaraus vandens šaltiniuose visame Pirėnų pusiasalyje ir Balearų salose. Norėdami padaryti tokią išvadą, Amerikos gydytoja Jennifer Di Noiapirmiau minėto tyrimo vadovas, iš viso ištyrė 47 maisto produktus, o rėžiukai buvo aukščiausią balą surinkusi daržovė, po to seka bok choy, mangoldas ir žali burokėliai.

Daugelio nuostabai, iš tirtų vaisių ir daržovių mažiausiai maistinių medžiagų buvo baltosios vynuogės, saldžiosios bulvės ir porai.

Vandens rėžiuko maistinė sudėtis

Kresas mūsų šalyje nėra viena iš labiausiai vartojamų daržoviųnors tikėtina, kad valgėte to nežinodami, nes tai yra vienas iš labiausiai paplitusių ingredientų tipiškuose paruoštų salotų maišeliuose.

Vandens rėžiai yra švelnūs ūgliai šiek tiek aštraus aromato ir skonio, bet su šiek tiek saldumokuris iš dalies primena būdingą garstyčių skonį.

Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto ministerijos duomenimis, Vandens rėžiukai suteikia daug vitamino A, folatų ir vitamino C ir, kiek mažesniu mastu, tiamino ir vitamino E. 20–39 metų vyrams ir moterims, kurių fizinis aktyvumas yra vidutinio sunkumo, vien suvalgius 100 gramų vandens rėžiukų, gaunama 38% rekomenduojamos paros vitamino C normos.

Bet ne tik tai, bet ir Jame gausu organizmo veiklai labai svarbių mineralų, tokių kaip kalcis ar geležis. o mažesniais kiekiais – kalio ir fosforo.

Jame taip pat yra daug gliukonasturtino, fenetilizotiocianato pirmtako, stipraus kancerogenezės inhibitoriaus įvairiuose gyvūnų modeliuose, kuris gali būti veiksmingas įvairių vėžio formų, tokių kaip plaučių ir stemplės vėžys, prevencinė priemonė.

Be to, rėžiukai siejami su daugybe naudos sveikatai, nes jame gausu antioksidantų, dėl jo priešuždegiminio poveikio ir padedant kontroliuoti cholesterolio kiekį.

Vandenėlių nauda sveikatai

  1. Diabeto kontrolė ir prevencija: dėka jo didelis skaidulų kiekis, padedantis maiste esančiam cukrui organizme pasisavinti lėčiau, rėžiukai yra puikus maistas, padedantis išvengti gliukozės šuolių. Įtraukite jį į savo racioną, ypač kai valgote kitus daug angliavandenių turinčius maisto produktus subalansuoti gliukozės kiekį kraujyjeyra gera priemonė diabeto profilaktikai ir kontrolei.
  2. Stiprina kaulus: Rėžiuose gausu vitamino K ir kalcio, būtinų maistinių medžiagų kaulams formuotis ir stiprinti bei apsaugoti organizmą nuo kai kurios ligos, pvz., osteoporozė, be lūžių ir griuvimų. Tai taip pat sumažina kalcio kiekį, kurį žmogus praranda šlapinantis.
  3. Apsaugo nuo vėžio: erėžiukai padeda užkirsti kelią kai kurioms vėžio rūšims, pavyzdžiui, kasos, krūties, plaučių ir gaubtinės žarnos vėžiui, tarp kitų. Taip yra dėl didelio tiamino ir vitamino E kiekio, taip pat flavonoidų, izotiocianatų ir gliukozinolatų, kurie yra biologiškai aktyvūs junginiai, turintys stiprų antioksidacinį poveikį, kovojantys su laisvaisiais radikalais, taip užkertant kelią vėžinių ląstelių atsiradimui ir dauginimuisi.
  4. Lėtina senėjimą: kadangi tai daržovė, kurioje gausu vitamino C, būtino vitamino kolageno gamybai ir įsisavinimui, Rėžiukai padeda išlaikyti odos elastingumą, užkerta kelią raukšlėms ir priešlaikiniam senėjimui. Be to, būdami puikus gliukozinolatų šaltinis, pasižymintis stipriu antioksidaciniu poveikiu, jie kovoja su laisvaisiais radikalais, vienais iš tų, kurie yra atsakingi už odos ląstelių pažeidimą.
  5. Padeda numesti svorio: Tai labai mažai kalorijų turintis maistas, kuris gali padėti numesti svorio. Bet ne tik tai, nes dėlu didelis skaidulų kiekis sukelia didesnį sotumo jausmątodėl padeda kontroliuoti apetitą ir sumažinti per dieną suvalgomo maisto kiekį.
  6. Užkerta kelią širdies ir kraujagyslių ligoms: Kitas rėžiukų pluošto privalumas yra tas padeda sumažinti riebalų pasisavinimą iš maisto žarnyne, todėl padeda subalansuoti cholesterolio ir trigliceridų kiekį kraujyje. Tokiu būdu išvengiama potencialiai mirtinų ligų, tokių kaip aterosklerozė, miokardo infarktas, aukštas kraujospūdis ir suriebėjusios kepenys.
  7. Stiprina imuninę sistemą: ši daržovė Jame gausu vitamino C, vitamino A ir flavonoidųkurie yra antioksidacinio ir priešuždegiminio poveikio junginiai, kurie stiprina imuninę sistemą, padeda išvengti ir gydyti kai kurias problemas, pvz.kosulys, alergija, bronchitas, sinusitas ir gripas.
  8. Kova su vidurių užkietėjimu: Vandens rėžiukai yra geras maistinių skaidulų šaltinis, kuris yra svarbus virškinimo sistemos sveikatai, skatinti žarnyno reguliarumągerina žarnyno veiklą ir kovoja su vidurių užkietėjimu.
  9. Venkite kraujavimo: turi didelis vitamino K kiekiskuri ne tik skatina kaulų sveikatą, bet ir yra svarbi maistinė medžiaga normaliam kraujo krešėjimui palaikyti, o tai padeda išvengti kraujavimo.
  10. Gerina akių sveikatą: yra geras liuteino ir zeaksantino kiekiskurie yra akyse esantys karotinoidai, kovojantys su laisvaisiais radikalais, apsaugantys tinklainę ir užkertantys kelią su amžiumi susijusioms akių problemoms, tokioms kaip geltonosios dėmės degeneracija ir katarakta.
  11. Apsaugo uždegimą: Biologiškai aktyvūs rėžiukų junginiai, tokie kaip izotiocianatai, turi priešuždegiminių savybių, kurios padeda sumažinti uždegimą organizme ir palengvinti tam tikras ligas, tokias kaip artritas.