Prenataliniai papildai nėra labai svarbūs nėštumo metu – dauguma moterų to net nežino

Prenataliniai papildai nėra labai svarbūs nėštumo metu – dauguma moterų to net nežino

Seksualinė sveikata

Jei dėl vieno dalyko gydytojai sutaria, tai, kad visos nėščios pacientės turėtų vartoti prenatalinius papildus. Dėl to maždaug 3 iš 4 besilaukiančių motinų laikosi gydytojo nurodymų.

Tačiau net jei jie yra labai svarbūs motinos ir kūdikio sveikatai, prenataliniai papildai yra nereglamentuojami. Nėra taisyklių, pagal kurias būtų reikalaujama, kad šiuose papilduose būtų kokių nors maistinių medžiagų, jau nekalbant apie atitinkamas dozes.

Nenuostabu, kad tyrimai rodo, kad nė vienas iš plačiausiai prieinamų nereceptinių prenatalinių papildų – ar tai būtų tabletės, kapsulės, minkšti geliai ar guminukai – neužtikrina pakankamo penkių pagrindinių maistinių medžiagų – folio rūgšties, geležies, vitamino D, kalcio ir. dokozaheksaeno rūgštis, priklausanti omega-3 riebalų rūgščių šeimai.

Visas šias maistines medžiagas rekomenduoja Amerikos akušerių ir ginekologų koledžas, o pakankamas jų kiekis yra susijęs su geresniais nėščiųjų ir jų kūdikių sveikatos rezultatais.

Kaip šeimos medicinos rezidentas, turintis daktaro laipsnį. mitybos srityje aš pradėjau tirti šiuos produktus po to, kai mano pacientai pradėjo klausinėti apie juos. Sužinojau, kad šiuose produktuose trūksta daugelio svarbių maistinių medžiagų, reikalingų nėštumo metu. Tuo tarpu kitų papildų kiekis buvo nepakankamas arba per didelis.






Folio rūgštis

Folio rūgštis, kuri sumažina apsigimimų skaičių 50%, yra pagrindinė priežastis, kodėl buvo sukurti prenataliniai papildai.

Tačiau folio rūgštis apsaugo nuo apsigimimų tik tada, kai jis vartojamas iki 28-osios nėštumo dienos. Kitaip tariant, tam tikrų apsigimimų išvengiama tik tada, kai moteris vartoja prenatalinį papildą dar nesužinodama, kad yra nėščia.

Dėl šios priežasties Amerikos akušerijos ir ginekologijos koledžas rekomenduoja moterims pradėti vartoti prenatalinius papildus likus bent trims mėnesiams iki nėštumo.

Tačiau tai daro tik maždaug trečdalis moterų ir tik 10% afroamerikiečių. Jiems folio rūgštis, skirta apsisaugoti nuo apsigimimų, atkeliauja per vėlai.

Netgi moterys, kurios nėštumo pradžioje vartoja papildus, gali negauti joms reikalingų maistinių medžiagų. Tai apima 400 mikrogramų folio rūgšties – sintetinės folio rūgšties versijos – iš jų kasdieninio prenatalinio papildo. Net 27% prenatalinių papildų yra mažiau nei šis kiekis.

Kita vertus, nors ir retai, neįmanoma rasti produktų, kuriuose yra daugiau nei 1 miligramas folio rūgšties – potencialiai pavojingo kiekio, susijusio su sutrikusia pažinimo raida, ypač sumažėjusiais žodiniais įgūdžiais.

Omega-3 riebalų rūgštys

Po to, kai devintajame dešimtmetyje jie buvo pristatyti kaip paprastas multivitaminas su šiek tiek papildomos folio rūgšties, prenataliniai papildai išsivystė taip, kad suteiktų papildomos mitybos. Vienas iš šių priedų, omega-3 riebalų rūgštys, yra vaisiaus smegenų statybinė medžiaga. Iš tiesų, 40% žmogaus smegenų sudaro omega-3.

Vienas tyrimas su žiurkėmis parodė, kad dėl nepakankamo omega-3 suvartojimo nėštumo metu motinos smegenyse labai sumažėjo omega-3 kiekis. Nors toks tyrimas niekada nebuvo atliktas su žmonėmis, tai rodo, kad motinos gali paaukoti omega-3 iš savo smegenų, kad palaikytų kūdikio smegenų vystymąsi.

Tačiau kiti tyrimai, siejantys žemą omega-3 kiekį su pogimdymine depresija, vaiko intelektu ar kitais reikšmingais rezultatais, davė įvairių rezultatų.

Tačiau atrodo, kad yra ryšys tarp omega-3 ir priešlaikinio gimdymo, o padidėjęs suvartojimas sumažina riziką. Priešlaikinio gimdymo – gimdymo mažiau nei 37 nėštumo savaitę – daugėja JAV ir visame pasaulyje, daugiau nei 1 iš 10 kūdikių gimsta per anksti.

Naujose gairėse rekomenduojama, kad nėščios moterys, kurios reguliariai nevalgo pakankamai omega-3 riebalų rūgščių, kasdien turėtų gauti 600–1000 miligramų omega-3. Tyrimai parodė, kad to beveik neįmanoma rasti prenataliniame priede.

Tačiau pacientams, kurie valgo riebią žuvį du kartus per savaitę – tai gali būti lašiša, skumbrė, silkė, sardinės ar ančiuviai – nėštumo metu gali prireikti tik 100–200 miligramų per dieną omega-3. Ir apie 40% komercinių prenatalinių papildų suteikia tokią sumą.

Tačiau dauguma amerikiečių nevalgo dviejų porcijų riebios žuvies per savaitę. Taigi 95% nėščių ir žindančių moterų JAV negauna pakankamai omega-3. Nors daugelis moterų nėštumo metu vengia žuvies, nes nerimauja dėl gyvsidabrio, riebiose žuvyse, kuriose yra omega-3, gyvsidabrio yra mažai ir jos nėra tarp žuvų rūšių, kurių reikėtų vengti nėštumo metu.






Cholinas

Cholinas taip pat yra labai svarbus vaisiaus smegenų vystymuisi. Nėštumo metu jo poreikis padidėja iki 450 miligramų per dieną, o laktacijos metu – 550 miligramų per dieną.

Išskyrus organų mėsą, pvz., jautienos kepenis, nedaugelyje maisto produktų yra pakankamai cholino, kad atitiktų šį poreikį. Kiaušinyje yra apie 150 miligramų cholino, 3 uncijų kepsnyje – 117, o pusėje puodelio sojų pupelių – 107. Lašiša, brokoliai, briuselio kopūstai, žiediniai kopūstai, žalieji žirneliai ir pupelės taip pat turi šiek tiek cholino.

Kadangi tai nėra dideli kiekiai, nėščios moterys kasdien turi valgyti kelis maisto produktus, kuriuose gausu cholino, ir tikriausiai reikia papildyti, kad būtų pasiektas rekomenduojamas kiekis.

Tačiau, matyt, beveik niekas to nedaro: 95% nėščių moterų suvartoja nepakankamą cholino kiekį, o daugiau nei pusė prenatalinių papildų neturi cholino. Tie, kurie paprastai suteikia per mažai – mažiau nei 100 miligramų.

Be to, kai kurie tyrimai rodo, kad cholino suvartojimas net daugiau, nei rekomenduoja gairės, gali suteikti papildomos naudos.

Vienas tyrimas parodė, kad padvigubinus rekomenduojamą lygį trečiąjį nėštumo trimestrą, gali pagerėti vaiko dėmesio koncentracija. Kitas nustatė, kad kai kuriuos vaisiaus alkoholinio sindromo padarinius galima sušvelninti keturis kartus viršijant rekomenduojamą cholino kiekį.

Sprendimai

Šie trys pavyzdžiai aiškiai parodo, kad prenatalinių papildų vartojimas negarantuoja tinkamo nėštumo.

Dalis problemos yra išsilavinimo trūkumas: medicinos mokykloje gydytojai labai mažai mokomi apie mitybą, ir aš pastebėjau, kad dauguma pacientų tiesiog mano, kad jie gauna tai, ko jiems reikia iš prenatalinių papildų.

Kadangi šiems produktams nėra jokių reguliavimo standartų, nėra paskatų juos tobulinti. Niekas neįpareigoja šioms įmonėms keisti savo sudėtį, todėl joms tai nėra prioritetas.

Noriu ne diskredituoti šių produktų, o parodyti, kad vien jų nepakanka.

Sunku, o gal net neįmanoma rasti geriausią priedą su reikiamu kiekvienos maistinės medžiagos kiekiu – ne per daug ir ne per mažai. Net kaina nėra kokybės rodiklis.

Siekdamos užtikrinti, kad jos gautų pakankamai šių maistinių medžiagų, kiekviena besilaukianti arba planuojanti pastoti turėtų atlikti šiuos tris dalykus:

  1. Rinkitės prenatalinį priedą su ne daugiau ir ne mažiau nei rekomenduojama 400 mikrogramų folio rūgšties per dieną ir vartokite jį tris mėnesius iki pastojimo.
  2. Suvalgykite dvi porcijas riebios žuvies per savaitę ir apsvarstykite galimybę kasdien vartoti 100–200 miligramų omega-3 riebalų rūgščių papildų. Arba, jei reguliariai nevalgote riebios žuvies, vartokite papildą, kuriame yra 600–1000 miligramų.
  3. Įvertinkite dabartinį cholino turinčio maisto suvartojimą, o jei jų nepakanka, apsvarstykite galimybę vartoti cholino papildus.

Norint gauti tinkamą mitybą nėštumo metu, reikia įdėti daug pastangų ir gali atrodyti, kad esate vienas.

Pateikiu savo pacientėms vadovą, kuris padėtų jiems susitvarkyti su mitybos poreikiais nėštumo metu. Tai gali padėti suteikti informacijos, reikalingos norint įveikti prenatalinių papildų trūkumus.