Pratimas, kuris stiprina atmintį, jei tai darote kasdien

Pratimas, kuris stiprina atmintį, jei tai darote kasdien

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

CONICET atlikto tyrimo duomenimis, mankštinantis ant stovinčio dviračio pagerėja erdvinė atmintis.

Yra daug mokslinių tyrimų, kurie susieti fizinių pratimų praktiką su pagerėjusia atmintimi. Tačiau dabar CONICET mokslininkai ir tyrėjai žengė dar vieną žingsnį toliau. Jie sukūrė naują atminties testą virtualios realybės aplinkoje ir padarė išvadą, kad yra tam tikras pratimas, galintis pagerinti erdvinę atmintį. Tyrimas, paskelbtas žurnale iScience, parodė, kad 25 minučių mankšta ant stovinčio dviračio pagerina erdvinę atmintį.

„Erdvinė atmintis, kuri įrašo informaciją apie aplinką ir objektų vietą joje, blogėja senstant ir sergant Alzheimerio liga ir kitų neurodegeneracinių ligų, todėl svarbu ištirti paprastus būdus, kaip ją pagerinti“, – sako Fabricio Ballarini, tyrimo bendradarbis ir CONICET mokslininkas Ląstelių biologijos ir neurologijos institute profesorius Eduardo de Robertis.

Iš ko susideda tyrimas

Norėdami atlikti šį tyrimą, įvertinome 98 savanoriai nuo 18 iki 35 metų kurie atliko atminties testą virtualios realybės aplinkoje. Dalyviai buvo paprašyti prisiminti vėliavų padėtį virtualiame kraštovaizdyje, imituojant sudėtingas ir lengvas sąlygas. 25 minutes pasivažinėjęs dviračiu po mokymosi, Pratimus vykdžiusiems žmonėms buvo naudinga prisiminti vėliavų padėtį. „Tikriausiai todėl, kad šis trumpas pratybų laikotarpis buvo ypač naudingas erdvinei atminčiai, kuri tuo metu buvo konsoliduojama“, – sakė Daniela Ramírez Butavand, pirmoji tyrimo autorė.

Skirtumas nuo kitų tyrimų yra tas, kad daugiausia dėmesio skiriama lėtinio fizinio aktyvumo poveikiui, tačiau šis tyrimas buvo skirtas sėslių žmonių punktualaus fizinio aktyvumo poveikis. Tai gali būti pritaikyta tiek kliniškai, tiek kasdieniame gyvenime, kaip teigė Pedro Bekinschteinas, taip pat CONICET darbo direktorius ir tyrėjas: „Nors mes žinome, kad Fizinis aktyvumas yra labai naudingas daugelio pažinimo procesų palaikymui ir tobulinimui, šis poveikis paprastai reikalauja vidutinio arba didelio pratimų ilgą laiką. Kartais žmonės atsisako dažnos fizinės veiklos. Mūsų darbas tai rodo vienas labai paprasto pratimo laikotarpis yra naudingas atminčiai kuris ką tik įsigytas. Ateityje šiuos atradimus būtų galima panaudoti klinikoje ir taip pat motyvuoti žmones užsiimti fizine veikla, kad jie geriau atsimintų“, – sakė ekspertas.

Fiziniai pratimai, būtini atminčiai palaikyti

Straipsnyje, paskelbtame Tarptautinės neuropsichologų draugijos žurnalas 2019 metais jie jau pateikė duomenis, susijusius su mankšta ir atminties gerinimu. Remiantis jų išvadomis, sesija 30 minučių vidutinio sunkumo mankštos ant stovinčio dviračio padidina smegenų grandines, esančias hipokampe, smegenų srityje, kurioje pagrindinės funkcijos yra atmintis. Hipokampas traukiasi senstantypač pacientams, sergantiems Alzheimerio liga, ir įrodė, kad reguliari mankšta gali padidinti hipokampą ir dėl to pagerėti pažinimo funkcijos.

Norėdami patikrinti šiuos pokyčius, mokslininkai atliko funkcinis smegenų skenavimas 55–85 metų pacientams po pratimo atlikimo, taip pat šiek tiek laiko sėdėjus. Testą sudarė prisiminti žinomus vardus palyginti su kitais telefonų knygelėje parinktais vardais, nes atsiminimo veiksmas stimuliuoja semantinės atminties smegenų grandines, kurios laikui bėgant degraduoja. Tokiu būdu jie patikrino, kad Po mankštos buvo suaktyvinta daugiau smegenų sričių, kurios leido mums geriau atsiminti.

Dviračio treniruoklio nauda sveikatai

  1. Padeda numesti svorio: Vos per pusvalandį mankštos galite netekti iki 260 kalorijų, priklausomai nuo pratimo ant stacionaraus dviračio intensyvumo.
  2. Stiprina kojų raumenis: Naudojant treniruoklį, didėja raumenų pasipriešinimas, todėl raumenys stiprėja. Tačiau pagerės ne tik kojų raumenys, bet ir raiščiai bei kaulai, o tai padeda išvengti traumų.
  3. Padeda atsigauti nuo traumų: Stacionarus dviratis yra idealus pratimas atsigauti po apatinės kūno dalies traumų, tuo pačiu atgaunant prarastą raumenų masę. Kadangi tai yra nedidelio poveikio pratimas, stacionarus dviratis apsaugo kelių, čiurnos ar klubų sąnarius, o tai padeda atsigauti nepadidinant traumų rizikos.
  4. Gerina sąnarių būklę: Nuolatinis pedalo judesio kartojimas skatina kremzlių, kurios yra tvirti, bet lankstūs audiniai, dengiantys kaulų galus, išplėtimą. Laikui bėgant dėl ​​šio pratęsimo jūsų sąnariai įgyja didesnį atsparumą, toliau yra apsaugoti ir išlieka sveiki.
  5. Sumažina stresą: Naudojant treniruoklį, ypač intensyviai, išsiskiria hormonai, tokie kaip endorfinai ar adrenalinas, o tai sukelia euforiją ir malonumą, taip pat gerokai sumažina streso lygį.
  6. Mažina kraujospūdį: Stacionarus dviratis yra puiki širdies ir kraujagyslių mankšta, kuri ne tik reguliuoja kraujospūdį, bet ir padeda kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje, gerina širdies veiklą.