Populiariausios medicinos įstaigos ICMR įspėja neperkepti Dal, sakydamas, kad tai gali turėti įtakos maistinei vertei

Populiariausios medicinos įstaigos ICMR įspėja neperkepti Dal, sakydamas, kad tai gali turėti įtakos maistinei vertei

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Nuotraukų kreditas: iStock

Dalas yra pagrindinis dalykas beveik kiekviename Indijos namų ūkyje. Jis yra prieinamas, lengvai prieinamas ir gali būti greitai paverstas įvairiais receptais. Prie jo populiarumo prisideda turtingas maistinių medžiagų profilis. Dalies dubenėlyje yra pakankamai makro ir mikroelementų, kad maitintų jus iš vidaus. Tiesą sakant, tai yra visavertis maistas bet kuriuo paros metu. Bet ar žinojote, kad netinkamai iškeptas dal gali prarasti maistines medžiagas? Jūs perskaitėte teisingai. Indijos medicinos tyrimų taryba (ICMR) savo naujausiose indams skirtose gairėse pareiškė, kad per didelis dalelių kepimas gali išplauti visus jo privalumus. Kūnas toliau pasidalijo tinkamu būdu gaminti dalą, kad išnaudotų visas maistines medžiagas. Išaiškinkime toliau.

Kas atsitinka, kai perkepsite Dal?

ICMR rodo, kad ilgai verdant ar gaminant dalą, nukenčia jo kokybė, maistinės medžiagos ir bendras gėrimas. „Ilgesnio virimo metu sumažėja ankštinių augalų maistinė vertė, nes prarandamas lizinas. Verdant nepamirškite įpilti tik reikiamo vandens kiekio”, – rašoma gairėse.

4 Perkepimo Dal šalutiniai poveikiai:

1. Baltymų praradimas:

Dal yra prisotintas baltymų ir yra mūsų bendros sveikatos statybinė medžiaga. Bet tai atsitinka tik tada, kai baltymų kiekis išlieka nepakitęs. Aukščiausia medicinos įstaiga teigia, kad per didelis gaminimas gali sukelti tam tikrus struktūrinius baltymų pokyčius ir dar labiau sumažinti bendrą jo veiksmingumą jūsų organizmui.

2. Sunaikinti vitaminus:

Dal yra keletas būtinų vitaminų, įskaitant B ir C, kurie laikomi jautriais karščiui. Tai reiškia, kad ilgai trunkantis virimas gali turėti įtakos bendrai jo kokybei, todėl ankštiniuose augaluose trūksta maistinių medžiagų.

3. Įtakoja skonį ir tekstūrą:

Sutinkame, kad dalelis skaniausias tinkamai išvirtas. Tačiau perkepimas gali tapti labai minkštas ir turėti įtakos bendrai patiekalo tekstūrai. Be to, maistinių medžiagų struktūros pokyčiai dėl didelio karščio taip pat gali turėti įtakos patiekalo skoniui.

4. Padidinkite fito rūgšties kiekį:

ICMR gairėse teigiama, kad tinkamai paruošus dalą, sumažėja fitino rūgšties kiekis. Tačiau per didelis kepimas gali turėti visiškai priešingą poveikį, dar labiau sumažindamas geležies, cinko, magnio ir kalcio pasisavinimą iš ankštinių augalų.

Taip pat skaitykite: 5 priežastys, kodėl Dal Chawal yra pats geriausias maistas

Koks yra teisingas būdas virti Dal? Kaip tinkamai virti Dal?

Aukščiausia medicinos įstaiga savo gairėse paminėjo, kad slėginis virimas yra galbūt geriausias būdas išlaikyti nepažeistas maistines medžiagas ir pagerinti ankštinių augalų kokybę. Tai taip pat padeda sumažinti fitino rūgšties kiekį ankštiniuose augaluose, kurie dažnai sukelia virškinimo problemų, įskaitant pilvo pūtimą ir rūgštingumą.

„Virimas arba slėgis yra geriausias būdas pagerinti ankštinių augalų maistinę kokybę, nes antimitybiniai veiksniai (fermentų inhibitoriai, neleidžiantys maistinėms medžiagoms virškinti) yra sunaikinami verdant ir ruošiant slėgį”, – aiškinama gairėse.

5 paprasti žingsniai, kaip tinkamai išvirti savo dubenį su:

1 žingsnis. Tinkamai nuplaukite dalą, kol ant jo atsiras į debesį panašus darinys.

2 žingsnis. Kai vanduo atrodo skaidrus, mirkykite dalą bent 3–4 valandas. Tai padeda geriau virškinti, sumažina pilvo pūtimo ir rūgštingumo riziką. Spustelėkite čia, kad suprastumėte tai išsamiai.

3 veiksmas. Virkite dalinį slėgiu „tik tiek“ vandens, kad nereikėtų išleisti vandens pertekliaus, teigia ICMR.

4 veiksmas. Taip pat galite įlašinti lašelį aliejaus ir be druskos, kad išvengtumėte maistinių medžiagų išsiskyrimo iš dal, – svarsto maisto ekspertas Krish Ashok.

5 veiksmas. Įberkite druskos vėlesnėje kepimo dalyje, prieš pat ruošiant tadką dalinimui.

Dabar, kai žinote, kaip tinkamai paruošti dubenį su dalele, turime keletą populiarių receptų, kuriuos galite paruošti savo savaitiniams patiekalams. Norėdami sužinoti daugiau, spustelėkite čia.