Per daug bėgimo takelio? Tai gali padėti jūsų blauzdos įtvarams

Per daug bėgimo takelio?  Tai gali padėti jūsų blauzdos įtvarams

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Geros naujienos visiems bėgimo takelių bėgikams, kenčiantiems nuo užsispyrusių ir skausmingų blauzdų įtvarų: gali padėti nedidelis eisenos lavinimas lauke, rodo nauji tyrimai.

Atsitiktinių imčių kontroliuojamas tyrimas parodė, kad keturias savaites eisenos treniruotės lauke, be pratimų namuose, dažnai skiriamų blauzdų įtvarams, pagerino bėgimo biomechaniką net tada, kai bėgikai naudojo bėgimo takelį. Šie patobulinimai apėmė laiko, kurį bėgikų pėdos liečiasi su žeme arba bėgimo takeliu, sutrumpinimą – neseniai identifikuotą blauzdų įtvarą.

Remdamiesi bandymų rezultatais, mokslininkai, įskaitant UVA sveikatos sporto medicinos ekspertą David J. Hryvniak, DO, rekomenduoja gydytojams pradėti įtraukti eisenos mokymą lauke kaip dalį pacientų, kovojančių su lėtiniais blauzdos įtvarais, reabilitacijos programų.

„Tai svarbus atradimas gydytojams, nes tai suteikia mums įrankį, kuriuo galime padėti šiems bėgikams“, – sakė Bėgimo medicinos specialistas Hryvniakas, priklausantis UVA Health's Runner's Clinic. „Šiuos eisenos lavinimo patarimus gali būti lengva įtraukti į reabilitacijos programą, kad pacientai patobulintų bėgimo mechaniką, kuri gali būti daugelio įprastų bėgimo traumų pagrindas.”

Raminantys blauzdų įtvarai

Blauzdų įtvarai, paveikiantys maždaug 40 % visų bėgikų, paprastai prasideda kaip blauzdos jautrumas, kuris praeina po treniruotės. Tačiau reguliariems bėgikams šis skausmas gali pablogėti ir tapti nuolatinis. Sunkiais atvejais blauzdos įtvarai netgi gali sukelti stresinius lūžius.

Ankstesni tyrimai parodė, kad trumpi lauko eisenos lavinimo kursai gali žymiai sumažinti blauzdos ir įtvaro skausmą lauke bėgiojantiems. Tačiau ekspertai nebuvo tikri, ar šie pranašumai pasireikš ant lygaus, įprasto bėgimo takelio paviršiaus.

Tai paskatino tarpdisciplininę tyrėjų komandą iš UVA Menų ir mokslų koledžo, Švietimo mokyklos ir Medicinos mokyklos, Virdžinijos Sandraugos universiteto, Plimuto valstijos universiteto ir Šiaurės Karolinos universiteto Chapel Hill mieste pradėti atsitiktinių imčių tyrimą. išsiaiškinkite, ar eisenos treniruotės lauke būtų naudingos bėgimo takelio naudotojams.

Tyrėjai įtraukė 17 bėgimo takelių nuo 18 iki 45 metų amžiaus, kurie bėgiojo bent tris kartus per savaitę ir kurie bent mėnesį kentėjo blauzdos skausmą bėgimo metu arba po jo. Savanoriai buvo atsitiktinai suskirstyti į dvi grupes: viena grupė keturias savaites buvo treniruojama eisenos lauke ir atliko įprastai namuose skiriamus stiprinimo pratimus, o kita grupė atliko tik namų pratimus.

Eisenos treniruočių metu dalyviams buvo suteiktas „vibrotaktinis grįžtamasis ryšys“, ty jie jautė nedidelę vibraciją, kai specialūs batuose esantys jutikliai aptikdavo, kad jų pėdos per ilgai liečiasi su žeme. Tai padėjo jiems pagerinti žingsnį ir eiseną, kad būtų sumažintas šis potencialus blauzdų įtvaras.

Tyrimo laikotarpio pabaigoje abiejų grupių kojų stiprumas pagerėjo. Tačiau eisenos treneriai taip pat turėjo patobulintą bėgimo techniką arba tai, ką mokslininkai vadina „palankiais bėgimo eisenos mechanikos pakeitimais“. Ir, žinoma, šie eisenos patobulinimai buvo pastebėti tiek bėgimo lauke, tiek bėgimo takelių metu.

Tai rodo, kad eisenos treniruotės lauke gali būti svarbi nauja priemonė, padedanti bėgimo takelio naudotojams neskausmingai išlieti prakaitą, teigia mokslininkai.

„Blauzdos įtvarai yra labai dažna bėgimo trauma, ypač tiems, kurie sportuoja naujokai“, – sakė Hryvniak. „Šie eisenos ženklai yra kažkas, kas buvo įrodyta kaip veiksminga priemonė, kurią pacientai gali naudoti tiesiogine prasme „bėgdami“.

Tyrėjai paskelbė savo išvadas Biomechanikos žurnalas. Tyrimo grupę sudarė Alexandra F. DeJong Lempke, Stephanie L. Stephens, Xavier D. Thompson, Joseph M. Hart, Hryvniak, Jordan S. Rodu ir Jay Hertel. Autoriai neturi finansinių interesų darbu.