Lipimas laiptais gali pagerinti širdies sveikatą, padidinti ilgaamžiškumą

Lipimas laiptais gali pagerinti širdies sveikatą, padidinti ilgaamžiškumą

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

  • Tyrėjai praneša, kad laipiotojai sumažina riziką mirti nuo širdies ir kraujagyslių ligų 39%, palyginti su žmonėmis, kurie nenaudoja laiptų.
  • Jie sako, kad lipimas laiptais greičiausiai naudingas širdžiai, nes jame derinami širdies ir kraujagyslių bei pasipriešinimo pratimai.
  • Ekspertai teigia, kad reikia atlikti daugiau tyrimų, siekiant nustatyti, ar nauda sveikatai didėja kartu su laiptais kopimo dažnumu.

Lipkite laiptais – tai gali pailginti jūsų gyvenimą.

Tokią išvadą padarė Jungtinės Karalystės mokslininkai, teigiantys, kad lipimas laiptais labai sumažina mirties nuo bet kokios priežasties riziką ir ypač sumažina riziką mirti nuo širdies ir kraujagyslių ligų.

Jų išvados, kurios dar nebuvo paskelbtos recenzuojamame žurnale, buvo pristatytos ESC Preventive Cardiology 2024, Europos kardiologų draugijos (ESC) moksliniame kongrese.

„Jei turite galimybę lipti laiptais ar liftu, lipkite laiptais, nes tai padės jūsų širdžiai“, – sakė tyrimo autorė ir Rytų Anglijos bei Norfolko ir Noridžo universitetų dėstytoja dr. Sophie Paddock. Hospital Foundation Trust Jungtinėje Karalystėje pranešime spaudai. „Net trumpalaikės fizinės veiklos pliūpsniai turi teigiamą poveikį sveikatai, o trumpi lipimo laiptais priepuoliai turėtų būti pasiekiamas tikslas, kurį reikia integruoti į kasdienę veiklą.

Išsami informacija iš laipiojimo laiptais ir širdies sveikatos tyrimo

Paddock ir jos kolegos atliko devynių tyrimų apie laipiojimo laiptais naudos sveikatai metaanalizę.

Tyrimuose iš viso dalyvavo 480 479 dalyviai, kurių vyrai ir moterys pasiskirstė gana tolygiai. Amžius svyravo nuo 35 iki 84 metų.

Tyrimo populiacijoje buvo sveiki dalyviai, taip pat tie, kurie anksčiau sirgo širdies priepuoliu ar periferinių arterijų liga.

Tyrėjai pranešė, kad dalyvių, kurie lipo laiptais, rizika mirti tyrimo laikotarpiu sumažėjo 24%, palyginti su tais, kurie nelipo laiptais.

Laiptai taip pat turėjo 39% mažesnę riziką mirti nuo širdies ir kraujagyslių ligų ir mažesnę bendrą riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis arba patirti širdies smūgį, širdies nepakankamumą ar insultą.

„Žymiai sumažėjęs mirtingumas nuo visų priežasčių ir mirtingumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų, susijusių su reguliariu lipimu laiptais, pabrėžia didžiulį poveikį, kurį mūsų sveikatai gali turėti net trumpi fizinio aktyvumo priepuoliai“, – sako Majamio širdies ir kraujagyslių instituto prevencinis kardiologas dr. Adedapo Iluyomade. Florida, pasakyta Medicinos naujienos šiandien.

„Šios išvados sustiprina mintį, kad kiekvienas judesys yra svarbus, kai reikia optimizuoti širdies ir kraujagyslių sistemos gerovę ir ilgaamžiškumą, o dažniausiai didžiausią poveikį daro adatos perkėlimas iš nieko į kažką“, – pridūrė tyrime nedalyvavęs Iluyomade. .

Lipimas laiptais yra lengvas ir efektyvus pratimas

Jamesas Cunninghamas, internetinės sveikatos ir kūno rengybos bendrovės „Total Shape“ vyresnysis treneris, pasakojo Medicinos naujienos šiandien kad lipimas laiptais „yra fantastiška mankštos forma, kurią galima lengvai įtraukti į kasdienį gyvenimą. Tai pasipriešinimo ir širdies ir kraujagyslių pratimų forma, sujungta į vieną, vienu metu dirbant jūsų širdį, plaučius ir raumenis. Ši dviguba nauda greičiausiai yra viena iš priežasčių, kodėl ji siejama su ilgaamžiškumu.

„Laipimas laiptais gali būti ypač efektyvi mankštos forma dėl kelių priežasčių“, – pridūrė IIuyomade. „Pirma, tai yra svorio nešimo veikla, kuri įtraukia kelias raumenų grupes, įskaitant keturgalvius raumenis, pakaušio raumenis, sėdmenis ir blauzdas. Šio tipo pasipriešinimo treniruotės gali padėti išlaikyti liesą raumenų masę, kuri yra labai svarbi medžiagų apykaitai ir gliukozės reguliavimui. Antra, trumpi didelio intensyvumo pastangų, reikalingų laipiojant laiptais, pliūpsniai gali pagerinti širdies ir kvėpavimo sistemos būklę, nes iššaukia širdį ir plaučius. Įrodyta, kad šis periodiškas mankštos stilius padidina VO2 max – pagrindinį širdies ir kraujagyslių sistemos efektyvumo rodiklį. Galiausiai, lipimas laiptais yra funkcinis judėjimo modelis, imituojantis kasdienio gyvenimo veiklą, skatinantis pusiausvyrą, koordinaciją ir mobilumą.

Dr. Ericas J Hegedusas, ortopedijos specialistas, taip pat profesorius ir Masačusetso Tuftso universiteto Medicinos mokyklos Reabilitacijos mokslų katedros vedėjas, sakė, kad lipimas laiptais turi aiškių pranašumų, palyginti su vaikščiojimu – dar viena populiaria mažai veikiančio pratimo forma. .

„Lipimas laiptais padidina jūsų širdies susitraukimų dažnį, palyginti su lygiu vaikščiojimu ir neabejotinai stacionariai veiklai, tokiai kaip sėdėjimas, lipimas liftu ar eskalatoriumi“, – sakė tyrime nedalyvavęs Hegedusas. Medicinos naujienos šiandien.

„Širdies susitraukimų dažnio padidėjimas yra saugus ir sveikas“, – pridūrė jis ir perspėjo: „Svarbu, kad turėtumėte jėgų ir pusiausvyros lipti laiptais“.

Mankštos svarba sveikatai

Hegedus pridūrė, kad beveik bet koks pratimas yra geriau nei joks, kai kalbama apie sveikatos gerinimą.

„Jau seniai sakome, kad mankšta yra vaistas ir tai tikrai naudinga daugeliui medicinos problemų, kurios šiuo metu kamuoja mūsų visuomenę“, – sakė jis. „Jei lipimas laiptais jums tinka, tada puiku. Jei ne, suraskite tai, kas jums patinka, ir padarykite tai. Nesvarbu, ar tai ėjimas, bėgimas, joga, sunkioji atletika ar marinatas – tiesiog judėkite.

„Norint į savo kasdienybę įtraukti daugiau laipiojimo laiptais, rekomenduočiau pradėti nuo mažo ir palaipsniui didinti laiptų seansų dažnumą ir trukmę“, – sakė IIuyomade. „Pavyzdžiui, darbe ar namuose kas nors galėtų pradėti lipti laiptais, o ne liftu, net jei tai tik vienam ar dviem skrydžiams. Laikui bėgant jie galėtų siekti pakilti į daugiau skrydžių arba tai daryti spartesniu tempu.

„Konkrečių tikslų nustatymas, pavyzdžiui, nulipti tam tikrą skaičių laiptelių per dieną ar savaitę, gali suteikti motyvacijos ir pasisekimo jausmą“, – pridūrė jis. „Taip pat svarbu klausytis savo kūno ir, jei reikia, daryti pertraukas arba keisti intensyvumą.

Paddock teigė, kad tyrimai rodo, kad širdies ir kraujagyslių sistemos nauda didėja kartu su dažnesniu laipiojimu laiptais, tačiau šią koreliaciją reikia patvirtinti atliekant būsimus tyrimus.

„Remiantis šiais rezultatais, skatintume žmones įtraukti lipimą laiptais į savo kasdienį gyvenimą“, – sakė Paddockas. „Taigi, darbe, namuose ar kitur, lipkite laiptais“.