Kvėpavimo per burną poveikis

Kvėpavimo per burną poveikis

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Kvėpavimas per burną yra įprastas įprotis, kurį daugelis iš mūsų vienu ar kitu metu įgijo. Ir nors iš pradžių tai gali atrodyti nekenksminga, tai gali turėti rimtų neigiamų padarinių. Kvėpavimas per burną reiškia kvėpavimą per burną, o ne per nosį. Tai gali būti įprotis, apie kurį nežinote, tačiau dėl aštrių šalutinių poveikių – burnos džiūvimo, kvėpavimo takų infekcijų ir sumažėjusio deguonies suvartojimo – į šį įprotį reikia žiūrėti rimtai, ypač jei jis lėtinis ar nuolatinis.

Išsamiau panagrinėkime, kodėl galite kvėpuoti per burną, koks yra kvėpavimo per burną poveikis ir kaip galite imtis veiksmų, kad atsisakytumėte šio įpročio.

Dažniausios kvėpavimo per burną priežastys:

  • Nosies Grūstis: Ar kada nors buvote taip užsikimšę nosį, kad galite kvėpuoti tik per burną? Taip, mes visi ten buvome. Pasirodo, kvėpavimas per burną iš tikrųjų nėra sprendimas, kaip jūs manote. Spūstis gali sukelti bet kokia liga nuo peršalimo iki lėtinio sinusito, bet taip pat paplitusi alergija. Tai gali būti blogai, ypač kai jūsų alergija trunka kelias savaites.
  • Nosies struktūros problemos: Tokios problemos kaip pertvaros nukrypimas, patinusios nosies ertmės ar net įtrūkę nosies vožtuvai gali sukelti nosies kanalų užsikimšimą, dėl kurio pasunkėja kvėpavimas per nosį.
  • Nosies obstrukcija: Nosies polipai arba bet kokia obstrukcija ar augimas nosies ertmėje taip pat yra veiksniai, galintys prisidėti prie kvėpavimo per burną.

Kas turi įtakos burnos kvėpavimui?

Kvėpuoti per burną gali ir vaikai, ir suaugusieji. Tačiau dažniausiai įprotis kvėpuoti per burną atsiranda vaikystėje. Apskaičiuota, kad 10–25 % vaikų kvėpuoja per burną.

Dažni kvėpavimo atvira burna padariniai:

Sausa burna

Ar kada nors girdėjote apie cottonmouth? Tai būsena, kurią jaučiate, kai burna taip išsausėja, kad beveik nebelieka seilių, kurios galėtų tinkamai sutepti burną. Nuolat kvėpuojant atvira burna, iš burnos išgaruoja seilės, o tai sukelia burnos džiūvimą.

Tai gali paveikti jūsų kvėpavimą

Jei jūsų seilės išgaruoja, jos negali atlikti savo darbo, kad bakterijos nepatektų į burną. Be seilių gali pradėti daugintis blogosios bakterijos, todėl jūsų kvėpavimas gali kvepėti.

Jums gresia daugiau ertmių

Kitas seilių darbas – apsaugoti dantis nuo tų blogųjų bakterijų. Be seilių, kvėpavimas atvira burna gali sukelti dantų ėduonies riziką.

Linkęs į kvėpavimo takų infekcijos

Kvėpavimas per burną iš tikrųjų gali būti jūsų peršalimo ar ligos priežastis. Kai kvėpuojame per burną, oras, kuriuo kvėpuojame, būna sausas ir šaltas. Šis oras gali dirginti mūsų kvėpavimo takus, todėl jie tampa jautresni infekcijoms. Tai gali būti priežastis, kodėl ryte pabundate su lengvu gerklės skausmu.

Tai gali turėti įtakos jūsų miegui

Žinome, kad dėl perkrovos gali būti sunku kvėpuoti ir užmigti, o tai gali sukelti didelį nuovargį. Kartais vienintelė išeitis yra kvėpuoti atvira burna. Tačiau dėl to gali būti sunkiau gerai išsimiegoti.

Dėl to taip pat gali susilpnėti gerklės ir burnos raumenys, dėl ko gali atsirasti knarkimas arba miego apnėja.

  • Sumažintas deguonies suvartojimas: Kai kvėpuojate per burną, jūs gaunate mažiau deguonies, palyginti su kvėpavimu per nosį. Tai gali sukelti nuovargį, smegenų rūką ir kitas sveikatos problemas.

  • Bendra padidėjusi infekcijos rizika: Nosis veikia kaip natūralus filtras, sulaiko nešvarumus, dulkes ir kitas daleles, kurios gali padėti išvengti infekcijų. Kai kvėpuojate per burną, apeinate šią natūralią filtravimo sistemą, todėl padidėja infekcijų rizika.

  • Veido deformacijos: Kvėpavimas per burną gali sukelti struktūrinius veido pokyčius, įskaitant ilgą, siaurą žandikaulį ir mažesnį smakrą. Tai gali sukelti problemų dėl bendros veido išvaizdos, miego problemų ar kalbos sunkumų.

Kvėpavimo per nosį priežastys:

Jei visi aukščiau išvardyti poveikiai neįtikino jūsų kvėpuoti per nosį, tebūnie tai priežastis… nosis sukurta optimaliam kvėpavimui.

Visi tie maži nosies plaukeliai, gleivės ir viskas, kas yra tarp jų, yra sukurti, kad jums nereikėtų jaudintis dėl bakterijų ir šiurkščių daiktų įkvėpimo. Viskas sukurta tam, kad išfiltruotų blogį, todėl kvėpuojate tik šviežiu deguonimi. Jie atlieka svarbų vaidmenį šildant ir didinant oro, kuriuo kvėpuojame, drėgmę. Šie mažyčiai nosies plaukeliai taip pat išfiltruoja dalykus, kurių nematome, pavyzdžiui, dulkes ir kitus alergenus, pavyzdžiui, žiedadulkes. Kai kvėpuojame per burną, mes apeiname šį filtrą ir leidžiame visam blogam, šaltam, sausam orui patekti į plaučius.

Taigi aš niekada neturėčiau kvėpuoti iš burnos?

Taip būna ne visada. Tam tikru metu būtina kvėpuoti per burną. Norint įkvėpti daugiau deguonies, nei nosis, būtina atlikti tokius veiksmus kaip mankšta, kvėpavimas per burną.

Kvėpavimas atvira burna neturėtų tapti įpročiu. Problemų sukelia per didelis naudojimas.

Kaip nustoti kvėpuoti iš burnos

  1. Sužinok savo kvėpavimą. Svarbu išsiaiškinti, kada dažniausiai kvėpuojate per burną. Ar tai kai tu miegi? O gal burna nuolat kabo? Ar tai įprotis, ar tiesiog kažkas, ką darote, kai esate perpildytas? Šie klausimai padės išsiaiškinti tolesnius veiksmus.
  2. Kai išsiaiškinsite, kada, laikas pereiti prie kodėl. Jei kvėpuojate tik per burną, kai esate perpildytas, gali kilti didesnė problema, pvz., struktūrinės problemos, nosies polipai ar alerginis rinitas. Jei jūsų burna tiesiog kabo atvira iš įpročio, pasistenkite, kad burna būtų uždaryta.

Praktikuokite nosies kvėpavimą: Treniruokitės kvėpuoti per nosį, praktikuodami kvėpavimą per nosį dienos metu, ypač kai esate atsipalaidavęs arba užsiimate lengva veikla.

Laikykite burną uždarytą: Kai pagaunate, kad kvėpuojate per burną, pabandykite uždaryti burną ir kelis kartus giliai įkvėpkite per nosį. Taip pat galite pabandyti užklijuoti burną nakčiai, kad miego metu paskatintumėte kvėpavimą per nosį.

Pagerinti nosies funkciją: Išspręskite visas pagrindines nosies problemas, kurios gali turėti įtakos kvėpavimui per burną, pvz., alergijas, užgulimą ar pertvaros nukrypimą. Dėl tinkamos diagnozės ir gydymo kreipkitės į sveikatos priežiūros specialistą.

Laikykitės geros burnos higienos: Geros burnos higienos palaikymas gali padėti išvengti burnos džiūvimo, blogo burnos kvapo ir kitų burnos sveikatos problemų, kurios gali turėti įtakos burnos kvėpavimui.

Naudoti drėkintuvas: Drėkintuvo naudojimas miegamajame gali padėti išlaikyti orą drėgną, o tai gali sumažinti poreikį kvėpuoti per burną.

Išlaikyti gerą laikyseną: Prasta laikysena gali prisidėti prie burnos kvėpavimo, todėl stenkitės taisyklingai kvėpuoti per nosį.

Valdykite stresą: Stresas taip pat gali prisidėti prie kvėpavimo per burną. Streso mažinimo metodų, tokių kaip gilus kvėpavimas (per nosį), meditacija ir joga, praktika gali padėti atsikratyti šio įpročio.

Kvėpavimo per burną gydymas:

Laimei, „Aspire Allergy & Sinus“ gydo ir alergijas, ir sinusines ligas, įskaitant nosies polipus, pertvaros nukrypimą ir kt. Išvalykite spūstis vos per 15 minučių naudodami naujoviškus gydymo būdus, tokius kaip balioninė sinusoplastika. Šis gydymas skirtas nosies takams atidaryti ir pašalinti užgulimą.

Jei jūs ir jūsų gydytojas nuspręsite, kad tai susiję su alergija, taip pat yra ilgalaikio alergijos gydymo būdų, skirtų pagrindinei jūsų alergijos priežasčiai gydyti.

Trumpalaikis gydymas:

Nereceptiniai vaistai: Jei jūsų burnos kvėpavimo problema atsirado dėl alergijos, galite pabandyti naudoti antihistamininius vaistus, kad pašalintumėte spūstis. Tiesiog atminkite, kad šie vaistai yra trumpalaikiai gydymo būdai, o tai reiškia, kad jie tik užmaskuoja simptomus, o ne juos gydo.

Ilgalaikis gydymas:

Alerginiai lašai: Taip pat žinomi kaip poliežuvinė imunoterapija, alergijos lašai yra puikus būdas pradėti ilgalaikį alergijos gydymą. Vartodami tik 3 lašus per dieną, galite pradėti ilgalaikį alergijos mažinimą! Alergijos lašai yra puikūs, nes juos galima vartoti bet kur ir bet kada. Paprastai mūsų pacientų mėgstamas gerbėjas.

Alergijos šūviai: Taip pat žinomas kaip imunoterapija. Šie šūviai veikia lėtai supažindindami organizmą su alergenu, todėl ilgainiui organizmas gali išmokti į jį nereaguoti. Šūviai atliekami kas savaitę arba kas dvi savaites ir švirkščiami klinikoje. Tai puikus pasirinkimas tiems, kuriems reikia įprastinio gydymo nuo alergijos.

Tiksli imunoplastika: Ieškote greitų ir veiksmingų alergijos gydymo būdų? Neziurek i prieki. Mūsų naujausias ir novatoriškiausias gydymas ExACT yra tik 3 injekcijos per aštuonių savaičių laikotarpį. Ateina kaip greičiausias gydymas. Klinikiniai tyrimai parodė, kad ExACT yra toks pat veiksmingas, kaip ir trejų metų vakcinacijos nuo alergijos.

Lėtinis burnos kvėpavimas gali turėti platų neigiamą poveikį jūsų sveikatai ir gerovei. Jei pastebite šiuos efektus, gali būti verta pasidomėti. Tiesiog skirkite keletą akimirkų iš savo dienos, kad atpažintumėte, ar kvėpuojate per burną. Jei pastebėsite, kad dažnai kvėpuojate per burną, užsisakykite susitikimą su mumis, kad išsiaiškintume pagrindines priežastis ir galimus gydymo būdus.