Kokia yra geriausia dieta sergant gestaciniu diabetu?

Kokia yra geriausia dieta sergant gestaciniu diabetu?

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Gali būti įmanoma sumažinti gestacinio diabeto riziką laikantis sveikos mitybos ir išlaikant vidutinį svorį. Asmuo gali pasirinkti vartoti tam tikrus maisto produktus ir vengti kitų.

Gestacinis diabetas išsivysto, kai dėl nėštumo hormonų žmogus tampa atsparus insulino veikimui. Be gydymo tai gali sukelti daugybę komplikacijų.

Insulinas yra hormonas, padedantis kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje. Hormoniniai pokyčiai nėštumo metu gali padaryti organizmas yra atsparus insulinui, todėl padidėja cukraus kiekis kraujyje. Nėščia moteris gali gaminti daugiau insulino, kad kompensuotų kompensaciją, tačiau kai kurios negali, todėl gali išsivystyti gestacinis diabetas.

Šiame straipsnyje paaiškinama dieta, kurios žmonės gali laikytis nėštumo metu, jei jie serga gestaciniu diabetu, įskaitant tai, kokių maisto produktų valgyti ir vengti.

Jame taip pat bus aprašytos kitos nėštumo diabeto gydymo galimybės, galimos komplikacijos ir sveiko nėštumo patarimai.

Kas yra gestacinis diabetas?

Gestacinis diabetas išsivysto nėštumo metu. Pasak Ligų kontrolės ir prevencijos centrų (CDC), gestacinis diabetas turi įtakos 2–10 proc. nėštumų kasmet Jungtinėse Valstijose.

Šio tipo diabetas atsiranda, kai nėštumo metu organizmas negali pagaminti pakankamai hormono insulino. Kasa gamina insuliną, kuris padeda organizmo ląstelėms naudoti cukrų iš kraujo kaip energiją.

Nėštumo metu organizmas gamins daugiau hormonų ir žmonių gali priaugti svorio. Dėl šių pokyčių ląstelės insuliną naudos mažiau efektyviai nei anksčiau, vadinamą atsparumu insulinui.

Atsparus insulinui reiškia, kad organizmui reikia daugiau insulino, kad galėtų susidoroti su cukrumi arba gliukoze kraujyje. Jei kasa negali gaminti pakankamai insulino, kad galėtų išlaikyti insuliną, tai gali sukelti aukštą cukraus kiekį kraujyje.

Aukštas cukraus kiekis kraujyje gali būti žalingas tiek nėščiajai, tiek negimusiam kūdikiui.

Atsparumas insulinui yra taip pat susiję nešioti papildomą svorį prieš nėštumą ir fizinį neaktyvumą.

Gestacinio diabeto simptomai gali būti:

  • nuovargis
  • pykinimas
  • būdamas neįprastai ištroškęs
  • dažnai šlapinantis
  • dažnos šlapimo pūslės infekcijos
  • neryškus matymas
  • cukraus kiekis šlapime, kuris aptinkamas atliekant tyrimą

Sužinokite daugiau apie gestacinį diabetą čia.

Maistas valgyti

Jei žmogus serga gestaciniu diabetu, svarbu maitintis sveikai. Amerikos diabeto asociacija rekomenduoja naudoti diabeto plokštelės metodą, kad padėtų žmogui valgyti tinkamą maistingo maisto balansą.

Norėdami naudoti šį metodą, pusę 9 colių lėkštės reikia užpildyti nekrakmolingomis daržovėmis, ketvirtadalį liesų baltymų, o ketvirtį – angliavandenių, pavyzdžiui, nesmulkintų grūdų ar krakmolingų daržovių.

Žemiau pateikiami kiekvieno iš šių maisto produktų pavyzdžiai.

Nekrakmolingos daržovės

  • paprikos
  • špinatų
  • morkų
  • Brokoliai
  • žiedinių kopūstų
  • Briuselio kopūstai
  • šparagai
  • agurkas
  • grybas
  • cukinijos
  • salotų žalumynai
  • Baklažanas
  • salierų

Neriebus baltymas

  • vištiena
  • Turkija
  • kiaušiniai
  • lašiša
  • tunas
  • liesos raudonos mėsos gabalai
  • pupelės
  • lęšiai
  • humusas
  • riešutai
  • riešutų sviestai
  • tofu ir tempeh

Angliavandeniai

  • rudieji ryžiai
  • quinoa
  • bulgur kviečiai
  • avižos
  • saldžioji bulvė
  • pastarnokai
  • sviestinis moliūgas
  • avinžirniai
  • vaisiai ir džiovinti vaisiai
  • pieno produktai, tokie kaip pienas, jogurtas ir pieno pakaitalai

Nėštumo metu žmogus gali pasitarti su gydytoju arba dietologu dėl sveikos mitybos plano.

Maisto produktai, kurių reikia vengti

Vengti maisto produktų, kurie padidina cukraus kiekį kraujyjes yra svarbu jei žmogus laikosi gestacinio diabeto dietos.

Saldūs maisto produktai

Cukraus kiekis kraujyje padidinti kai žmonės valgo saldų maistą, ypač rafinuotą ar perdirbtą. Žmonėms, sergantiems gestaciniu diabetu, reikėtų kiek įmanoma vengti arba apriboti maisto produktų, į kuriuos pridėta cukraus.

Saldūs maisto produktai, kurių reikia vengti, yra šie:

  • pyragaičiai
  • sausainiai
  • saldainiai
  • desertai
  • saldūs kepiniai
  • soda
  • ledai
  • vaisių sulčių ar saldžių gėrimų

Nors piene ir sveikuose vaisiuose yra natūralaus cukraus, Nacionalinis diabeto ir virškinimo bei inkstų ligų institutas (NIDDK) vis dar rekomenduoja žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu, įtraukti juos į subalansuotą mitybą.

Maisto produktai, turintys daug krakmolo

Krakmolingi maisto produktai yra daug angliavandenių, kuris gali sukelti cukraus kiekio kraujyje padidėjimą. Geriausia vengti arba apriboti labai krakmolingą maistą, kurio glikemijos indeksas yra didesnis, pavyzdžiui:

  • baltos bulvės
  • balta duona
  • balti ryžiai
  • balti makaronai

Asmuo gali norėti pereiti nuo baltų, rafinuotų angliavandenių prie nesmulkintų grūdų, toks kaip rudieji ryžiai, kvinoja arba avižos.

Paslėpti cukrūs ir angliavandeniai

Kai kurie maisto produktai ir gėrimai nėra akivaizdūs cukraus ar angliavandenių šaltiniai. Tačiau juose gali būti didelis kiekis abiejų. Šių produktų pavyzdžiai:

  • labai perdirbti maisto produktai
  • kai kurie pagardai, pavyzdžiui, užpilai ir kečupas
  • kai kurie greito maisto produktai
  • cukrumi pasaldintos sodos
  • skrudintos bulvės
  • alkoholio

Nėščioji turėtų vengti vartoti alkoholį viso nėštumo metu, nes nėra žinomo saugaus kiekio. Alkoholio vartojimas nėštumo metu gali sukelti rimtų kūdikio sveikatos problemų.

Sveikos mitybos patarimai

Padėti valdyti cukraus kiekį kraujyje ir sveikai maitintisCDC pateikia šiuos patarimus:

  • Valgykite reguliariai ir venkite praleisti valgį.
  • Stebėkite maistą, gėrimus ir fizinius pratimus, kad suprastumėte jų poveikį cukraus kiekiui kraujyje.
  • Rinkitės maistą, kuriame yra mažiau sočiųjų riebalų, transriebalų, cukraus, druskos ir kalorijų.
  • Gerkite vandenį, o ne sultis ar soda.
  • Kaip saldųjį skanėstą rinkitės vaisius, o ne perdirbtus, saldžius maisto produktus.
  • Paprasčiausiai pakeiskite maistą, kuriame yra daug sočiųjų riebalų, įskaitant sviestą ir riebius mėsos gabalus, į nesočiuosius riebalus, tokius kaip alyvuogių aliejus ir žuvis.
  • Ieškokite maisto produktų, pažymėtų „mažai natrio“, ir venkite perdirbtų ar supakuotų maisto produktų, tokių kaip picos ir mėsos patiekalai, kad sumažintumėte druskos suvartojimą.
  • Vietoj druskos į maistą dėkite citrinos, žolelių ar prieskonių, kad pagardintumėte.
  • Valgykite daržoves garuose arba į salotas įdėkite pusę puodelio pupelių ar žirnelių, kad pridėtumėte daugiau skaidulų.
  • Siekite spalvingų patiekalų su įvairiomis tamsiai žaliomis ir ryškiaspalvėmis daržovėmis ir vaisiais, pavyzdžiui, uogomis.

Tai gali padėti tolygiai paskirstyti maistą ir užkandžius visą dieną. Amerikos akušerių ir ginekologų koledžas rekomenduoja gestaciniu diabetu sergantiems žmonėms tris kartus per dieną valgyti ir du ar tris užkandžius. Darant tai gali sumažinti padidėjęs cukraus kiekis kraujyje po valgio.

Žmogus, sergantis gestaciniu diabetu, gali stebėti ir registruoti savo cukraus kiekį kraujyje įvairiais taškais per dieną ir vesti maisto bei veiklos dienoraštį. Tai gali parodyti jiems, kaip maistas ir veikla veikia cukraus kiekį kraujyje.

Sužinokite daugiau apie gliukozės kiekį kraujyje čia.

Išlikti sveikam nėštumo metu

The NIDDK rekomenduoja laikytis šių patarimų, kaip išlikti sveikiems nėštumo metu:

  • Vartokite maisto produktus ir gėrimus, kuriuose yra daug geležies, folio rūgšties, kalcio ir baltymų.
  • Pasitarkite su sveikatos priežiūros specialistu apie prenatalinių vitaminų papildų vartojimą.
  • Kiekvieną dieną valgykite pusryčius ir, jei reikia, valgykite arba užkandžiavote visą dieną.
  • Gerkite daug vandens ir valgykite maistą, kuriame yra daug skaidulų, kad išvengtumėte vidurių užkietėjimo.
  • Venkite maisto ir gėrimų, kurie gali pakenkti augančiam vaisiui, pvz., alkoholio, žalios arba nepakankamai termiškai apdorotos žuvies ir jūros gėrybių, žuvies, kurioje yra daug gyvsidabrio, nepakankamai termiškai apdorotos mėsos ar paukštienos ir minkštų sūrių.
  • Reguliariai mankštinkitės su vidutinio lygio aerobiniais pratimais bent 150 minučių kiekvieną savaitę.
  • Po gimdymo pamažu vėl pradėkite reguliarius vidutinio intensyvumo aerobinius pratimus, kad palaipsniui atgautumėte sveiką svorį.

Priaugti svorio nėštumo metu yra normalu, tačiau per didelis arba per mažas svorio padidėjimas gali kelti pavojų nėščiosios ir negimusio kūdikio sveikatai. Sveikatos priežiūros specialistas gali patarti apie idealų svorį nėštumo etapais.

Gydymas

Sveikos mitybos laikymasis ir mankšta gali padėti žmogus kontroliuoja cukraus kiekį kraujyje ir valdo gestacinį diabetą. Tačiau kai kuriais atvejais to gali nepakakti būklei kontroliuoti.

Kai kurie žmonės, sergantys gestaciniu diabetu gali prireikti vaistai, tokie kaip insulinas ar metforminas, mažinantys cukraus kiekį kraujyje.

Sužinokite daugiau apie metformino vartojimą nėštumo metu čia.

Komplikacijos

Gestacinis diabetas padidina riziką komplikacijų tiek nėščiajai, tiek kūdikiui. Rizika, turinti įtakos nėščiai moteriai, apima:

  • sunkumai gimdymo metu
  • gimdymas cezario pjūviu
  • sunkus kraujavimas po gimdymo
  • gimdymo metu, stiprūs plyšimai makštyje arba aplink ją

Pagal CDCgestaciniu diabetu sergančių žmonių kūdikiai turi a didesnė rizika apie:

  • sveria daugiau nei 9 svarus, todėl pristatymas yra sunkesnis
  • priešlaikinis gimdymas
  • turintys mažą cukraus kiekį kraujyje
  • susirgti 2 tipo cukriniu diabetu vėlesniame amžiuje

Maždaug pusė visų gestaciniu diabetu sergančių žmonių po nėštumo suserga 2 tipo cukriniu diabetu. Po gimdymo sveiko kūno svorio palaikymas ir cukraus kiekio kraujyje kontrolė gali sumažinti šią riziką.

Rizikos veiksniai

Gestacinis diabetas gali paveikti bet kurį asmenį nėštumo metu, tačiau šios būklės rizikos veiksniai yra šie:

  • antsvoris ar nutukimas
  • kurių šeimoje yra buvę diabeto atvejų
  • turintiems aukštą kraujospūdį ar širdies liga
  • sergant policistinių kiaušidžių sindromu
  • sergate prediabetu arba yra sutrikusi gliukozės tolerancija
  • anksčiau pagimdžiusi kūdikį, sveriantį daugiau nei 9 svarus
  • būdamas vyresnis nei 25 m
  • yra afroamerikiečių, indėnų, azijiečių, ispanų ar Ramiojo vandenyno salų gyventojų paveldas

Kada kreiptis į gydytoją

Gestacinis diabetas paprastai išsivysto aplink 24 savaitė nėštumo. Gydytojas paprastai patikrins būklę maždaug 15 savaičių.

Jei asmuo prieš testą pastebės kokių nors gestacinio diabeto simptomų, jis turės kuo greičiau pasikalbėti su sveikatos priežiūros specialistu.

Kai gydytojas diagnozuoja gestacinį diabetą, jis gali nukreipti nėščiąją pas dietologą. Dietologas gali padėti sudaryti mitybos planą, atitinkantį žmogaus cukraus kiekį kraujyje ir mitybos poreikius.

Santrauka

Gestacinis diabetas atsiranda, kai nėštumo hormonai daro organizmą atsparų insulinui. Kartais kasa gali pagaminti pakankamai papildomo insulino, kad galėtų apdoroti gliukozės kiekį kraujyje, bet kartais negali. Dėl to padidėja cukraus kiekis kraujyje, o tai gali pakenkti nėščiajai ir negimusiam kūdikiui.

Cukraus kiekiui kraujyje reguliuoti žmogus gali rinktis nekrakmolingų daržovių, liesų baltymų ir grūdų arba krakmolingų daržovių derinį, kaip nustatyta diabeto plokštelės metodu.

Gestacinis diabetas gali sukelti komplikacijų gimdymo metu ir pavojų nėščiosios bei negimusio kūdikio sveikatai, jei asmuo negydomas.

Žmonės, kuriems yra didesnė rizika susirgti gestaciniu diabetu, yra nutukę ar antsvorio turintys asmenys, žmonės, kurių šeimoje yra buvę diabeto atvejų, ir tie, kurie anksčiau pagimdė kūdikį, sveriantį daugiau nei 9 svarus.