Kaip nustatyti ribas savo empatijai, kad savanaudiški žmonės tavimi nepasinaudotų

Kaip nustatyti ribas savo empatijai, kad savanaudiški žmonės tavimi nepasinaudotų

Grožis, buitis

Perteklinė empatija gali pakenkti jūsų fizinei ir psichinei sveikatai. Turite išmokti pasakyti „ne“ ir savo meilę bei gerumą nukreipti į save.

Išsistengiate dėl kitų. Jūs perpildote empatiją iš visų savo porų. Jūs kenčiate kitų žmonių emocijas ir problemas, tarsi jos būtų jūsų pačių., todėl visada galite išklausyti ir ištiesti ranką, kam to reikia. Kuris (labai) vertas susižavėjimo. Bet jūs turite būti šiek tiek savanaudiškesni. Galvok daugiau apie tave. O tiek daug atsiduoti savo artimui gali išsekinti. Ypač jei, kaip dažnai nutinka, susidomėjimas nėra abipusis ir žmonės tavimi pasinaudoja.

Emocinio intelekto ir gerovės trenerė Nyle Beck aiškina, kad „nors empatija yra būtina norint užmegzti ryšį su kitais, Kai naudojamas per daug arba netinkamai, tai gali tapti nemenka prielaida.». Mes jums pasakysime, kaip nustatyti savo empatijos ribas, kad geriau pasirūpintumėte savimi ir neleistumėte, kad aplinkiniai jūsų nenuviltų.

Reikia užjausti, o ne somatizuoti

Negalite nesijaudinti dėl kitų. Pasidalykite savo jausmais, kad padėtų jiems palengvinti savo naštą. Tačiau niekada neturėtumėte pamiršti, kas tai turėtų būti jūsų tikrasis prioritetas: rūpintis savimi. Ir tam, kad tai padarytumėte, turite suvokti emocijas, kurias jumyse pažadina kitų žmonių problemos, kurios, jei jos bus per stiprios, pakenks jūsų sveikatai. Tiek fiziškai, tiek psichiškai. Jei ne tik užjaučiate, bet ir somatizuojate, turite nusistatyti ribas ir pradėti daugiau atsiduoti sau.

Išmokite pasakyti ne

Jūs nesate visagalis. Niekas nėra. Taigi jūs negalite padėti visiems. Dar mažiau, kai jūsų emocinė energija, kaip ir kitų žmonių, nėra beribė. Turite išmokti pasakyti ne. Kol dar nevėlu ir „priimant“ keistas nelaimes, tu atrodai visiškai priblokštas.

Kaip įspėja Nyle Beck, „per daug empatijos gali jaustis išsekęs, neteisėtai pasisavinate kito žmogaus jausmus ar problemas ir net tai, kad elgiatės autoritariškai, peržengiate ribas ar atitolinate nuo jūsų artimuosius.

Neužduok savo asmeninės erdvės

Bet kaip pasakyti „ne“ draugui, kuriam (taip) blogai sekasi? Svarbiausia, kad tas žmogus, kuris, kaip ir daugelis kitų kartų, ieško jūsų pagalbos, pamatytų, kad jums reikia jūsų asmeninės erdvės. Niekada neužsiminkite apie tai, kad pasidalinimas savo situacija gali turėti neigiamos įtakos jūsų nuotaikai. Asmeniui, kuris ateina pas tave, jau blogai sekasi ir Neturėtumėte sukelti kaltės jausmo, kuris dar labiau padidina jų apgailestavimą.. Jis mažas, jei ką, empatiškas.

Jūs negalite padėti visiems

Tiek daug dėmesio skiri kitiems, kad nebežinai, ko nori ar ko tau reikia. Jūs praradote galimybę priimti sprendimus, kurie teikia pirmenybę jūsų interesams, o ne kitų interesams, duoda naudos jums pačiam. Taigi atėjo laikas apversti stalus. Apie ką nukreipkite meilę ir gerumą, kurį išpažįstate kitiems, į save. Tai jokiu būdu nereiškia, kad atsukate nugarą aplinkiniams žmonėms. Jūs tiesiog turite pasirinkti, kam skirti savo dėmesį.

Būkite išrankūs

Atminkite: jūs negalite padėti visiems. Taigi sutelkite dėmesį į žmones, kurie jus tikrai myli. Jei tas „draugas“, kuris tiek kartų kreipiasi į jus, jūsų neklauso, kai jaučiatės blogai, kodėl turėtumėte skirti jam minutę savo laiko? Būkite išrankūs. Visada pradedant nuo žmogus, kuris labiausiai nusipelno jūsų empatijos: jūs pats.

Nelaukite, kol bus per vėlu

Trumpai tariant, visada turėtumėte teikti pirmenybę savo gerovei ir savo laikui, o ne išoriniams prašymams. Kad ir kaip blogai išgyventų ieškovas. Raskite pusiausvyrą tarp dėmesio kitiems ir savo sveikatos. Nyle Beck daro išvadą: „Daugelis mūsų gyvena ne tik savo pajėgumais. Ne tik darbe ar bandant visa tai priimti, bet duoti iš savęs daugiau, nei turime duoti. Ir pagirtina, kad norime atiduoti viską, ką galime. Bet kai mūsų nervų sistema pasiekia savo ribą, ji mums praneša.