Ką valgyti, kai norisi kažko saldaus, nenaudojant cukraus

Ką valgyti, kai norisi kažko saldaus, nenaudojant cukraus

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Tai cukrus kenkia sveikatai Šiuo metu mums viskas aišku. Kai kurie nusprendžia jį pakeisti saldikliais, tačiau, remiantis naujausiais tyrimais ir Pasaulio sveikatos organizacijos nurodymais, priemonė yra blogesnė už ligą. Kokių problemų tai gali sukelti, be svorio priaugimo? cukraus ar saldiklių perteklius organizme? Pasak dietologės ir mitybos specialistės Sandros Moñino, knygos „Sudie su uždegimu“ autorės, daugelis.

„Tiek daug Cukrus, kaip ir saldikliai, mus uždega ir suserga.. Cukrus ir saldikliai yra puikus maistas blogosioms bakterijoms žarnyne. Todėl šios bakterijos maitinasi, auga, dauginasi ir generuoja šį disbalansą mūsų mikrobiotoje arba žarnyno disbiozę“, – aiškina ekspertas.

Ir priduria: „Tai sukelia uždegimą mūsų organizme yra lėtinė, o dėl mūsų mikrobiotos disbalanso vidutiniu ir ilgalaikiu laikotarpiu kils problemų, dėl to susirgsime.

Cukraus ir saldiklių poveikis organizmui

The du pagrindiniai cukraus vartojimo pavojai yra gliukozės šuoliai ir uždegimas.

Gliukozės šuoliai atsiranda, kai vartojame cukrų. Kad pašalintų gliukozę, mūsų kūnas turi atlikti dvigubą darbą. „Kai vartojame cukrų, kasa gamina insuliną, kuri yra tarsi ląstelių spynos raktas. Tai leidžia gliukozei patekti į juos ir nesikaupti mūsų kūne“, – aiškina Sandra Moñino.

„Kai valgome per daug cukraus, jis tampa tiek daug gliukozės mūsų organizmui kad kasai neįmanoma jo įvesti į ląsteles. Štai tada Atsparumas insulinui susidaro: nes kasa negali valdyti visko, kas susidaro“, – daro išvadą jis.

Kita vertus, yra uždegimas, kurį organizme gamina cukrus. Uždegimas yra imuninės sistemos atsakas kuris apsaugo organizmą nuo užpuolimo.

Pasak Moñino, cukrus sukelia uždegimą, nes organizmas tai įvardija kaip grėsmękaip ir vartojant kitus maisto produktus, pvz., rafinuotus miltus ar hidrintus riebalus.

Nustačius, kad šie priešuždegiminiai maisto produktai kenkia organizmo vientisumui, jis sureaguoja uždegdamas, taip pat padidindamas kūno temperatūrą, sukeldamas karščiavimą, kai į organizmą patenka virusas ar bakterijos.

Kodėl cukrus yra toks priklausomas?

Viena iš didžiausių problemų, susijusių su cukrumi, yra ta, kad kuo daugiau valgai, tuo daugiau nori. Kalifornijos universiteto mokslininkai atliko tyrimus, kurie nustato, kad cukrus gamina kompulsinis potraukis mūsų smegenyse medžiagos vartojimo atžvilgiu.

„Cukrus sukelia didelę priklausomybę, nes jis aktyvina smegenyse esančius neurotransmiterius, tokius kaip dopaminas arba serotoninas kurie leidžia mums jaustis laimingais, kai jį vartojame. Tai sukuria geros savijautos ir energijos jausmą, tačiau tai yra trumpalaikis suaktyvinimas. Į Nustojus vartoti maistą, atsiranda nerimas nes tas savijautos jausmas staiga nukrenta“, – patvirtina Sandra Moñino.

Tai atsitinka įprastomis sąlygomis, tačiau kartais būna paryškinamas potraukis cukrui. Moterims tai gali įvykti likus savaitei iki menstruacijų, nes Tai yra tada, kai sumažėja estrogenas.dėl ko taip pat mažėja vadinamųjų laimės hormonų.

„Šiuo metu norime suaktyvinti tuos neurotransmiterius smegenyse gamina serotoniną, dopaminą ir mums reikalingą energiją. Tai yra, kai sumažėja estrogenų, mūsų energija mažėja ir todėl mūsų kūnas prašo kaloringų maisto produktų“, – aiškina knygos „Goodbye to Inflammation“ autorė.

Bet net ir ši Jį galima nukreipti įgyjant tinkamus įpročius. Mes trokštame cukraus, nes jį suvokiame kaip energiją, bet jei pripratinsite savo kūną prie sveiko maisto, jis prašys sveiko maisto.

„Pavyzdžiui, Galite paprašyti šokolado, kuriame gausu triptofano ir suaktyvina teigiamus neuromediatorius, bet jei pripratinsite savo organizmą prie 85% nesaldintos kakavos, kuri yra sveikesnė, jis to jūsų paprašys“, – sako Moñino.

Ką valgyti, kai norisi saldumynų

Dar prieš daug metų, kai žmonės galvojo apie cukraus vartojimo mažinimą, jie rinkosi sachariną ar kitus sveikesniais laikytus saldiklius. Tačiau ekspertas yra aiškus: «Nėra sveiko saldiklio. Nors retkarčiais pavartojus steviją ar eritritolį, nieko nenutinka“, – sako ekspertė.

„Problema ta, kai nuolat vartojame saldiklius, nes tai daro susiduriame su labai intensyviais skoniaiskaip ir su cukrumi, ir tai nėra gerai, nes sukelia didesnį nerimą, o mūsų smegenys saldumo pojūtį suvokia taip, lyg valgytumėte cukrų, todėl tikisi gauti tų kalorijų iš maisto kad vartojate. Kadangi saldikliai jų neturi, tai sukels didesnį nerimą dėl maisto ir todėl psichologiniu lygmeniu yra blogiau“, – apibendrina jis.

Taigi, jei patartina nevartoti cukraus ar saldiklių, ką galima valgyti, kai užsinori saldumynų?

Pasak Sandros Moñino, idealu yra pripratinti gomurį prie natūralaus maisto skonio, tačiau jei tam tikri skoniai yra per intensyvūs, galime rinktis natūralius produktus. „Pavyzdžiui, kavos atveju galime pridėti šiek tiek cinamono ar daržovių gėrimo „Jie pasaldina natūraliai ir padaro ne tokį kartumą“, – pataria ekspertė.

„Jogurtų atveju galime pasaldinti su tarkuotu kokosu, cinamonu, vaisių gabalėliaispavyzdžiui, bananai, braškės, ananasai, melionai, kiviai, tai yra vaisiai, kurie turi saldų pojūtį ir pašalina iš jogurto tą rūgštumą, prie kurios mes nepratę“, – apibendrina jis.