Geriausi fibromialgijos pratimai

Geriausi fibromialgijos pratimai

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Fibromialgija yra medicininė būklė, sukelianti lėtinį skausmą ir psichinę kančią. Tam tikros fibromialgijos pratimų formos gali padėti palengvinti simptomus.

Nors tiksli fibromialgijos priežastis lieka neaiški, mokslininkai mano, kad tai gali būti dėl centrinio jautrumo, būklės, kai nervų sistema yra pernelyg aktyvi.

Šiame straipsnyje paaiškiname, kokie pratimai gali būti naudingi žmogui, sergančiam fibromialgija. Taip pat pateikiame keletą papildomų gydymo galimybių.

Geriausi pratimai sergant fibromialgija

Žmonės, sergantys fibromialgija, gali pabandyti eksperimentuoti su įvairiomis mankštos rutinomis, kad surastų tai, kas jiems labiausiai tinka.

Pratimai, kurie gali būti naudingi, yra šie:

Aerobinis pratimas

Aerobiniai pratimai, tokie kaip bėgimas ar ėjimas, gali padėti daugeliui fibromialgijos simptomų. 2017 m. apžvalgoje buvo analizuojami ankstesni aerobinių pratimų, skirtų fibromialgijai gydyti, tyrimai. Autoriai padarė išvadą, kad aerobiniai pratimai gali pagerinti su sveikata susijusią gyvenimo kokybę ir fizines funkcijas, kartu sumažinant standumą ir skausmą.

Tačiau jie klasifikavo įrodymų kokybę nuo žemos iki vidutinės, nes daugelyje įtrauktų tyrimų dalyvavo tik nedidelis dalyvių skaičius.

Žmonės, susirūpinę, kad aerobikos pratimai gali apkrauti jų raumenis ar sąnarius, gali rinktis mažo poveikio aerobiką, pavyzdžiui, plaukimą.

Grupinė mankšta

Mankštos užsiėmimai gali padidinti fibromialgija sergančių žmonių motyvaciją ir padėti jiems laikytis pratybų režimo. Asmuo, pradedantis mankštintis, galėtų pradėti nuo mažesnio intensyvumo veiklos, pavyzdžiui, jogos, tai chi ar aerobikos.

Kai kurios sporto salės ir poilsio centrai gali pasiūlyti mankštos užsiėmimus specialiai žmonėms, sergantiems fibromialgija, lėtiniu skausmu ar ribotu judumu.

Tai chi

Tai chi yra senovės kovos menas, kilęs iš Kinijos ir apimantis tempimą ir lėtus judesius. Kadangi tai skatina proto ir kūno suvokimą, jis gali padėti gydyti tiek fizinius, tiek psichologinius fibromialgijos simptomus.

A 2018 metų tyrimas Bostone, MA, nustatė, kad Yang stiliaus prižiūrimi tai chi gali būti tokie pat veiksmingi arba veiksmingesni nei aerobiniai pratimai gydant fibromialgijos simptomus.

Labiausiai palengvėjo tyrimo dalyviai, kai dažnai ir reguliariai lankė tai chi užsiėmimus. Žmonių, kurie lankė du užsiėmimus per savaitę 24 savaites, labiausiai pagerėjo peržiūrėto fibromialgijos poveikio klausimyno (FIQR) balai.

Tarp šių asmenų simptomai sumažėjo vidutiniškai 16,2 taško, o 8,1 balo simptomų sumažėjimas buvo kliniškai reikšmingas. Apskritai, tai chi dalyviai pastebėjo, kad simptomai pagerėjo vidutiniškai 5,5 balo.

Atsparumo ir jėgos treniruotės

Atsparumo treniruotės stiprina raumenis ir gali pagerinti fibromialgijos simptomus. A 2015 metų studija iš 130 22–64 metų amžiaus moterų, sergančių fibromialgija, nustatė, kad progresuojanti pasipriešinimo treniruotė buvo susijusi su geresne bendra sveikata, skausmo malšinimu ir raumenų jėga.

Gali padėti įvairios jėgos treniruotės – nuo ​​grupinių jėgos treniruočių iki svarmenų kilnojimo namuose.

Joga

Joga siūlo švelnų tempimą, proto ir kūno suvokimą bei lėtą ir pastovų požiūrį į fizinį pasirengimą. 2017 m. atliktas tyrimas parodė, kad joga gali sumažinti savęs suvokiamą negalią ir padėti susidoroti su daugeliu fibromialgijos simptomų, įskaitant depresiją ir baimę ar judėjimo vengimą.

Tyrime dalyvavo aštuoni fibromialgija sergantys dalyviai, iš kurių visos buvo moterys.

Joga dažnai gali būti labai prieinama mankštos galimybė. Kai kurios sporto salės ir bendruomenės centrai siūlo jogos užsiėmimus, o daug jogos vaizdo įrašų taip pat galima rasti internete. Kai kurie specialistai kuria treniruotes specialiai tiems, kurie kenčia nuo lėtinio skausmo.

Žemiau esančiame vaizdo įraše parodyta, kaip atlikti švelnią treniruotę, siekiant pagerinti jėgos ir energijos lygį.

Ar pratimai palengvina simptomus?

Žmonės, sergantys fibromialgija, paprastai patiria plačiai paplitusį lėtinį skausmą. Pratimai gali padėti išvengti lėtinio skausmo stiprindami raumenis, užkertant kelią raumenų nykimui ir sumažindami raumenų pažeidimus.

Pratimai taip pat gali padėti gydyti kitus fibromialgijos simptomus, įskaitant depresiją, sunkumą susikaupti ir miego problemas. Tačiau norint patvirtinti šią naudą, reikia atlikti daugiau tyrimų.

Kai kurie fibromialgija sergantys žmonės gali patirti psichikos sveikatos sutrikimų, tokių kaip depresija. Depresijos tyrimai parodė, kad mankšta gali veiksmingai palengvinti kai kuriuos simptomus. 2016 m. atlikto tyrimo autoriai teigė, kad ankstesniuose tyrimuose galėjo būti nepakankamai įvertintas pratimų veiksmingumas malšinant depresiją.

The Ligų kontrolės ir prevencijos centrai (CDC) Suaugusiesiems rekomenduojama skirti bent 150 minučių vidutinio intensyvumo pratimų arba 75 minutes didelio intensyvumo mankštos per savaitę.

CDC taip pat teigia, kad suaugusieji bent 2 dienas per savaitę turėtų atlikti jėgos lavinimo pratimus, skirtus visoms pagrindinėms raumenų grupėms.

Žmonės, sergantys fibromialgija, taip pat turėtų stengtis atlikti rekomenduojamą pratimų kiekį. Tačiau ši būklė gali apsunkinti mankštą, ypač žmonėms, kenčiantiems nuo depresijos ar nuovargio.

Asmuo, sergantis fibromialgija, gali norėti pradėti lėtai ir palaipsniui didinti mankštos laiką, kai tik nustato mankštos rūšį, kuri jiems atrodo naudinga ir maloni.

Kiti fibromialgijos gydymo būdai

Žmonės, sergantys fibromialgija, gali gauti geriausius rezultatus, kai derina kelis gydymo būdus. Būtina pasikalbėti su gydytoju, ar simptomai gerėja, ar blogėja, ir informuoti, ar atsirado naujų simptomų.

Kai kurios gydymo galimybės, kurios gali padėti, yra šios:

  • Vaistas: Fibromialgijos vaistai, tokie kaip pregabalinas (Lyrica), gali padėti sumažinti nervų jautrumą. Kai kurie žmonės taip pat atleidžiami nuo antidepresantų, kurie gali padėti tiek psichinės sveikatos simptomams, tiek fiziniam skausmui. Gydytojai taip pat gali skirti skausmą malšinančių ar priešuždegiminių vaistų.
  • Terapija: Terapija gali padėti žmonėms, sergantiems fibromialgija, susidoroti su lėtiniu skausmu. Terapeutas taip pat gali pasiūlyti būdus, kaip sumažinti ar valdyti stresą.
  • Streso valdymas: Daugeliui žmonių stresas ir traumos sukelia fibromialgiją. Gali padėti streso valdymo strategijos, tokios kaip meditacija, joga ir gilus kvėpavimas.
  • Trigerių valdymas: Kai kurie žmonės, sergantys fibromialgija, pastebi, kad specifiniai veiksniai, tokie kaip tam tikri maisto produktai ar sezoniniai pokyčiai, sukelia jų simptomus. Šių veiksnių nustatymas ir jų vengimas arba pasiruošimas gali padėti sumažinti simptomus.
  • Alternatyvios ir papildomos priemonės: Kai kuriems žmonėms palengvėja akupunktūra, masažas, specialios dietos ir kiti alternatyvūs gydymo būdai. Tačiau prieš bandant bet kokius alternatyvius gydymo būdus, svarbu pasitarti su gydytoju. Jie gali rekomenduoti kartu su tradicine medicina naudoti tik papildomas priemones.

Santrauka

Pratimai gali neišgydyti fibromialgijos, tačiau gali žymiai palengvinti simptomus. Kai kurie fibromialgija sergantys žmonės vengia judėti dėl skausmo. Tačiau vengimas judėti gali sukelti raumenų pažeidimus, įtampą, svorio padidėjimą ir kitas sveikatos problemas.

Sveikas judėjimas gali užkirsti kelią fibromialgijos simptomams pablogėti ir sumažinti komplikacijų, susijusių su sėdimu gyvenimo būdu, riziką.

Nė viena pratimų rūšis nėra tinkama visiems. Tikslas turėtų būti rasti sudėtingą pratimą, kuris būtų geras, bet pakankamai patogus daugeliui savaitės dienų.

Žmonės, sergantys fibromialgija, gali išbandyti įvairias mankštos formas, kol suras tai, kas jiems labiausiai tinka. Tiems, kurie turi judėjimo apribojimų, gali būti naudinga pasikalbėti su gydytoju prieš pradedant naują mankštos režimą.