Ėjimas prieš bėgimą: svorio metimas, širdies sveikata ir kt

Ėjimas prieš bėgimą: svorio metimas, širdies sveikata ir kt

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Ėjimas ir bėgimas yra tinkamos mankštos formos norint numesti svorio ir sveikai širdžiai. Nauda ir rizika priklauso nuo asmens tikslų ir dabartinio sveikatos bei tinkamumo lygio.

Nors abi veikla leidžia žmogui deginti kalorijas, numesti svorio ir sumažinti širdies ligų riziką, daug diskutuojama, kuri yra geriau.

Skaitykite toliau, kad sužinotumėte daugiau apie naudą ir riziką.

Kardio privalumai

Širdies ir kraujagyslių pratimai taip pat žinomi tiesiog kaip kardio. Jis dažnai naudoja pagrindines kūno raumenų grupes, pagreitina širdies darbą ir padidina kvėpavimo dažnį.

Ėjimas ir bėgimas yra abu kardio tipai.

Siūlomi kardio pratimai daug naudos sveikataiįskaitant:

  • kalorijų ir riebalų deginimas svorio netekimui
  • mažina cholesterolio kiekį
  • padėti išvengti arba valdyti sveikatos būklę, įskaitant aukštą kraujospūdį, diabetą ir širdies ligas
  • stiprinant širdį
  • pagerinti miego įpročius
  • streso mažinimas
  • didinanti ištvermę
  • gerinti psichinę sveikatą mažinant nerimą ir depresiją
  • didėjantis kaulų tankis
  • imuninės sistemos stiprinimas

Vienas tyrimas ištyrė mankštos naudą psichinei sveikatai ir nustatė, kad 30 minučių vidutinio intensyvumo veiklos, pavyzdžiui, greito ėjimo, pakako nerimui ir depresijai sumažinti, kartu su kitomis naudingomis sveikatai.

Kas geriau degina kalorijas?

Vaikščiojimas ir bėgimas teikia panašią naudą sveikatai, tačiau bėgimas turi kalorijų deginimo pranašumą prieš ėjimą.

Amerikos pratybų tarybos duomenimis, 160 svarų sveriantis žmogus bėgiodamas sudegina maždaug 15,1 kalorijos per minutę. Priešingai, to paties svorio žmogus eidamas sudegina apie 8,7 kalorijos per minutę.

Kalorijų, kurias žmogus sudegina eidamas ir bėgiodamas, skaičius priklauso nuo kelių veiksnių, įskaitant:

  • kūno svoris
  • pratimų trukmė
  • veiklos intensyvumas

Bėgimas sudegina daugiau kalorijų per minutę nei vaikščiojimas. Tačiau vaikščiotojai vis tiek gali sudeginti tą patį kalorijų skaičių, tai darydami ilgiau.

Tačiau, priklausomai nuo asmens tikslų, vaikščiojimas ir bėgimas vis tiek gali pasiūlyti tą pačią naudą.

Kuris yra geresnis širdies sveikatai?

Tiek vaikščiojimas, tiek bėgimas yra tinkami norint numesti svorio, stiprinti psichinę sveikatą ir pagerinti bendrą sveikatą.

Vienas tyrimas paskelbtas žurnale Aterosklerozė, trombozė ir kraujagyslių biologija padarė išvadą, kad vaikščiojimas ir bėgimas sumažina hipertenzijos, aukšto cholesterolio kiekio, koronarinės širdies ligos ir diabeto riziką.

Tačiau tyrimas tiesiogiai nenagrinėjo, ar vaikščiojimas ar bėgimas gali būti naudingi širdies sveikatai ir širdžiai.

Kitas pranešimas, kurį pateikė Amerikos širdies asociacija teigia, kad greitas vaikščiojimas bent 150 minučių per savaitę yra susijęs su mažesne širdies ligų, diabeto, aukšto kraujospūdžio ir aukšto cholesterolio kiekio rizika.

Vaikščiojimas prieš bėgimą, siekiant sumažinti pilvo riebalus

Tyrimai parodė, kad daug riebalų kaupiasi vidurinėje dalyje susijusi su ligų rizikapvz., širdies liga ir 2 tipo diabetas.

Nesvarbu, ar renkatės vaikščiojimą ar bėgimą, mankšta gali padėti sumažinti pilvo riebalus.

Vienas tyrimas nustatė, kad reguliarūs aerobiniai pratimai, tokie kaip vaikščiojimas, sumažino pilvo riebalus ir padėjo žmonėms susidoroti su nutukimu.

Vaikščiojimas ir bėgimas padeda sudeginti kūno kalorijas, tačiau taip pat padeda sumažinti pilvo riebalus, priklausomai nuo pratimo intensyvumo.

Tačiau bėgimas gali padėti efektyviau sumažinti pilvo riebalus. Vienas tyrimas 27 vidutinio amžiaus moterys, turinčios nutukimą, nustatė, kad tos, kurios dalyvavo didelio intensyvumo mankštos treniruotėse, prarado daug daugiau pilvo riebalų nei tos, kurios 16 savaičių mankštinosi žemo intensyvumo arba nesportavo.

Mokslininkai turi atlikti daugiau tyrimų, lygindami vaikščiojimo ir bėgimo poveikį pilvo riebalų mažinimui.

Pavyzdžiui, 2018 m. atlikta apžvalga parodė, kad žemo intensyvumo pratimai veiksmingiau sumažino pilvo riebalus, o didelio intensyvumo treniruotės turėjo didesnį poveikį bendram kūno riebalų mažinimui.

Žmonės, norintys numesti pilvo riebalus, turėtų apsvarstyti galimybę pasikalbėti su savo gydytoju, kuris gali padėti jiems nustatyti geriausią pratimų programą ir dietą, atitinkančią jų poreikius.

Nauda ir rizika

Nors bėgimas ir ėjimas suteikia įvairių naudos sveikatai, įskaitant sveiko svorio palaikymą ir širdies sveikatos gerinimą, jie taip pat gali kelti pavojų.

Bėgant yra didesnė traumų rizika nei einant. Taip yra todėl, kad bėgimas yra intensyvesnis ir labiau apkrauna kūną, ypač sąnarius.

Vienas tyrimas nustatė, kad vaikščiojantys turi mažesnę traumų riziką, o bėgikai – didelę.

Kai kurios dažniausiai su bėgimu susijusios traumos yra šios:

  • lūžių
  • minkštųjų audinių pažeidimai
  • blauzdų įtvarai

Bėgikams labai svarbu imtis veiksmų, kad sumažėtų su bėgimu susijusių traumų rizika.

Jei asmuo nerimauja dėl su mankšta susijusių sužalojimų, jis gali apsvarstyti galimybę vaikščioti, nes tai suteikia panašią naudą sveikatai kaip bėgimas ir sumažėja traumų rizika.

Tie, kurie serga artritu, širdies ligomis ar kitomis lėtinėmis sveikatos ligomis, ketinantys bėgioti, pirmiausia turėtų pasitarti su gydytoju.

Santrauka

Atsižvelgiant į žmogaus tikslus, ėjimas ir bėgimas yra tinkamos mankštos formos. Abi gali padėti žmonėms išlaikyti vidutinį svorį ir pagerinti širdies sveikatą, psichinę sveikatą ir kt.

Nesvarbu, kokią mankštos formą žmogus pasirinks, reguliariai dalyvaudamas jis pamatys teigiamus rezultatus.

Tiems, kurie pradeda sportuoti, vaikščiojimas gali būti tinkamesnis pasirinkimas, nes tai apima mažą arba vidutinį intensyvumą. Tačiau žmonėms, kurių tikslas yra sudeginti daugiau kalorijų, bėgimas gali būti tinkamesnis.