Ar veganiška dieta gali padėti numesti svorio?

Ar veganiška dieta gali padėti numesti svorio?

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Veganų dieta yra visiškai augalinė, o tai reiškia, kad joje nėra mėsos, kiaušinių ar pieno produktų. Daugelyje gyvulinės kilmės maisto produktų yra daug riebalų ir kalorijų, todėl jų pašalinimas gali padėti kai kuriems žmonėms numesti svorio.

Šiame straipsnyje apžvelgsime ryšį tarp veganizmo ir svorio metimo, įskaitant tai, kokius maisto produktus valgyti ir ar yra kokių nors pavojų. Taip pat pateikiame keletą patarimų žmonėms, norintiems sulieknėti laikantis veganiškos dietos.

Ar veganiškos dietos tinka svorio metimui?

Tyrimai parodė, kad žmonės, kurie laikosi veganiškos dietos, paprastai turi mažesnį kūno masės indeksą (KMI). Tai gali reikšti, kad veganiška dieta padeda numesti svorio arba kad veganiškai besimaitinantis žmogus labiau linkęs priimti kitus sprendimus atsižvelgdamas į svorį.

Tačiau keliuose tyrimuose buvo tiesiogiai išmatuotas veganiškos dietos poveikis svorio metimui, o tai rodo, kad veganiška dieta gali padėti žmogui numesti svorio.

2016 m. atliktame tyrime buvo lyginamas svorio netekimas per 6 mėnesius tarp žmonių, kurie laikėsi veganiškos, vegetariškos, pusiau vegetariškos ir visaėdžių dietų. Rezultatai parodė, kad veganiškos dietos žmonės numetė daugiau svorio nei kitos grupės. Jie taip pat sumažino sočiųjų riebalų suvartojimą.

2016 m. atlikta tyrimų apžvalga išnagrinėjo 96 veganiškos ir vegetariškos dietos tyrimus ir padarė išvadą, kad augalinės dietos buvo veiksmingesnės svorio metimui, palyginti su visaėdžių dietomis.

Veganų ir vegetarų dalyviai taip pat turėjo kitų sveikatos pagerėjimų, įskaitant mažesnį cholesterolio kiekį ir mažesnę vėžio riziką.

A 2015 m Tyrimas rodo, kad vegetariška dieta, kurioje gausu augalinių riebalų, gali netgi pagreitinti medžiagų apykaitą. Tai reiškia, kad vegetarai ir veganai gali sudeginti daugiau kalorijų būdami poilsio metu, todėl jų pastangos numesti svorio yra veiksmingesnės.

Kaip ir visuose svorio metimo planuose, vienas didžiausių rūpesčių dažnai yra tai, ar žmogus jo laikysis, ar ne. Daugelis žmonių nustoja laikytis dietų po kelių dienų ar savaičių, o kai kurie atgauna prarastą svorį, nes pasibaigus dietai grįžta prie senų mitybos įpročių.

Gali atrodyti, kad sunku planuoti veganišką mitybą. Tačiau 2015 m. atliktas tyrimas atskleidė, kad žmonės labiau linkę mesti veganišką mitybą nei kitų dietų.

Tyrimas taip pat parodė, kad veganai, kurie visiškai nesilaikė savo dietos, vis tiek numetė daugiau svorio nei visaėdžiai, kurie visiškai nesilaikė kitų svorio metimo dietų.

Ar veganiška dieta yra sveika?

Veganų dieta pašalina daug maisto produktų, kuriuose yra daug riebalų, cholesterolio, kalorijų ir sočiųjų riebalų.

Daugelyje perdirbtų ar fasuotų maisto produktų yra gyvūninės kilmės produktų, todėl veganiškos dietos padeda žmonėms valgyti šviežią, visavertį maistą.

Tyrimai dokumentavo daugybę naudos sveikatai, kuri buvo susijusi su vegetariška ir veganiška dieta, įskaitant:

  • mažesnis vėžio atvejų skaičius
  • sumažinta išeminio priepuolio arba „mini insulto“ rizika
  • sumažintas uždegimas
  • sumažinti cholesterolio kiekį
  • sumažinti gliukozės kiekį kraujyje
  • mažesnė rizika diabetas
  • sumažėjusi kataraktos rizika

Tačiau veganiškos dietos taip pat gali sukelti tam tikrų sveikatos problemų. Gyvūninės kilmės produktuose natūraliai yra vitamino B-12, todėl žmogus, besilaikantis veganiškos dietos, turės ieškoti kitų šaltinių, tokių kaip:

  • spirituoti grūdai
  • spirituotas augalinis pienas, įskaitant soją, migdolus ir avižas
  • maistingos mielės
  • kai kurie mėsos pakaitalai
  • papildai

Veganams taip pat gali trūkti geležies, vitamino C, kalcio, vitaminas Dbaltymų ir omega-3 riebalų rūgščių, jei jie nevartoja pakankamai maisto su šiomis maistinėmis medžiagomis.

Geriausi veganiški maisto produktai svorio netekimui

Šie maisto produktai gali užkirsti kelią mitybos trūkumui ir padėti žmogui jaustis patenkintam laikantis veganiškos dietos:

  • Soja, quinoa ir tempehkurie yra veganiški baltymų šaltiniai.
  • Sojų ir migdolų pienaskuriuose gausu vitamino D.
  • Riešutai ir sėkloskuriose yra daug omega-3 riebalų rūgščių.

Patarimai, kaip numesti svorio laikantis veganiškos dietos

Kaip ir bet kurios kitos dietos atveju, vienas iš sėkmingų veganų svorio metimo būdų yra suvartoti mažiau kalorijų nei sudeginama mankštinantis ir kasdienėje veikloje.

Norėdami maksimaliai numesti svorio ir užtikrinti gerą sveikatą veganiškos dietos metu, žmogus gali išbandyti:

  • Nepamirškite aliejaus ir prieskonių. Mažai kalorijų turinti daržovė gali tapti riebi, kai verdama aliejuje.
  • Mažiau pasikliaukite perdirbtu maistu. Sūris ir mėsos pakaitalai yra perdirbti maisto produktai ir paprastai turi daug kalorijų ir natrio. Taigi, žmonės turėtų valgyti kuo daugiau šviežio, visaverčio maisto.
  • Valgykite sveiką riebų veganišką maistą, pavyzdžiui, avokadus. Nors avokadai turi daugiau riebalų ir kalorijų nei kai kurie kiti vaisiai, jie gali padėti veganams ilgiau išlikti sotiems ir sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką.
  • Fizinio aktyvumo didinimas. Mankšta yra gyvybiškai svarbi gerai sveikatai, tačiau apskritai aktyvesnis buvimas yra puiki pradžia. Darydami pertraukas sėdėdami prie stalo, vaikščiodami per pietų pertrauką ir stovėdami atokiau nuo parduotuvių, įtemptą dieną galite žengti papildomus žingsnius.
  • Imtis aktyvaus hobio. Sodininkystė ir maisto gaminimas gali padidinti fizinį aktyvumą ir padėti žmogui atrasti naują veganišką maistą.
  • Visą dieną valgykite mažesnius, dažnesnius patiekalus. Valgant dideles porcijas 2 ar 3 kartus, galite persivalgyti ir pilvo pūtimą. Valgant užkandžius ir mažesnius patiekalus žmogus gali jaustis sotus ir paskatinti medžiagų apykaitą.

Ar veganiška dieta gali priaugti svorio?

Bet kokia dieta gali sukelti svorio padidėjimą, įskaitant veganišką. Mėsą ar pieno produktus galima pakeisti kaloringu perdirbtu maistu, kuris gali priaugti svorio.

Įprastą maistą gali būti lengva pasikliauti sunkiais veganiškais angliavandeniais arba angliavandeniais, tokiais kaip makaronai ir duona. Nors angliavandeniai yra svarbūs, būtina juos keisti su baltymų šaltiniais, tokiais kaip pupelės, naminiai veganiški mėsainiai ir tofu plakiniai.

Be to, veganizmui populiarėjant, atsiranda vis daugiau veganiško greito maisto, įskaitant pyragus, saldainius ir ledus. Nors karts nuo karto pasimėgauti skanėstais yra gerai, veganiškos dietos besilaikantis žmogus turėtų nepamiršti, kad vien todėl, kad kažkas yra veganiška, dar nereiškia, kad tai sveika.

Santrauka

Veganiška mityba reikalauja planavimo ir kruopštaus dėmesio mitybai. Tai gali būti geras dalykas, nes padeda žmonėms galvoti apie maistą, kurį jie valgo, ir priimti teigiamus sprendimus.

Daugelyje perdirbtų maisto produktų, mėsos ir pieno produktų yra daug kalorijų ir mažai kitų maistinių medžiagų, todėl perėjimas prie veganizmo kai kuriems žmonėms gali padėti numesti svorio pašalinus šiuos maisto produktus.

Kiekvienas, kuris pradeda laikytis veganiškos dietos, siekdamas numesti svorio, turėtų įsitikinti, kad gauna pakankamai baltymų, geležies ir vitamino B-12, ir pirmiausia gali pasikalbėti su gydytoju arba mitybos specialistu.