90-metis psichiatras atskleidžia 7 paslaptis, kaip kada nors laimingai gyventi

Dr. Rhee Kun Hoo

Psichologija

Garsus korėjiečių psichiatras ir autorius Rhee Kun Hoo dalijasi vienais geriausių patarimų, kaip pasiekti laimę.

Laimės pasiekimas yra visuotinis tikslas. Kas nenori būti iš esmės laimingas? Bet norint gyventi iki 90 ar 100 metų – nesigilinant į praeitį – reikia priimti tam tikrą mąstyseną. Dr. Rhee Kun Hoo, korėjiečių psichiatras ir knygos „Kol gyveni iki 100 metų, gali gyventi ir laimingai” (Pirmasis leidimas) autorius, pateikia mums nurodymus, kaip išmokti atsparumo ir (pagaliau) pažinti „paprastą” laimę. Iššifravimas.

Nesigailėkite praeities

Pirmas ir ne mažiau svarbus dalykas: jūs turite priimti savo praeitį.

Kad ir kaip gailėtumėtės, praeities pakeisti negalite. Jei kartais prabundate naktį, kupiną nerimo ir apgailestavimo, žiūrėkite į tai kaip į ženklą, kad turite priimti savo gyvenimą tokį, koks jis yra. Gaila ar išsipildo, tai tavo. Jūs nebegalite ištaisyti praeityje padarytų klaidų. Ar vis dėlto nepadarėte visko, ką galėjote? Atėjo laikas šiek tiek pasveikinti save, jūs to nusipelnėte„, – aiškina gydytojas.

Paleisti ateitį

Kitas esminis principas būti (pagaliau) laimingam: priimti netikrumą ir nežinomybę. Nes stresas nesutrukdys būsimiems įvykiams įvykti.

Kad ir kaip gerai manai, kad esi pasiruošęs, negalėsi pabėgti nuo neišvengiamo senėjimo ir praradimo proceso, kuris tavęs laukia„, – sako psichiatras.

Tik „paleisdami” galėsite visiškai mėgautis dabartine akimirka.

Žingsnis atgal nuo ligos

Senstant kūnas neišvengiamai tampa labiau pažeidžiamas. Todėl geriau susitaikyti su laiko poveikiu, gyventi ramiau.

Senstant sveikata blogėja, tai visiškai natūralu. […] Pats žmogaus kūnas turi tokį negrįžtamumo pobūdį. Ji yra mirtinai pasmerkta nuosmukiui ir galiausiai visiškam visų savo funkcijų nutraukimui. Ir niekam niekada nepavyko sutrukdyti šiam likimui„, – prisimena gydytojas, atskleidęs, kad kenčia nuo 7 skirtingų patologijų (diabeto, hipertenzijos, disko išvaržos, inkstų akmenų, vainikinių arterijų ligos ir kt.).

„Iš pradžių bandžiau pagerinti savo būklę: laikiausi dietos. Tačiau šias pastangas buvo sunku išlaikyti. Galiausiai supratau, kad turiu priimti šias sveikatos problemas kaip neišvengiamus kompanionus, o ne žiūrėti į jas kaip į spręstinas problemas. Taigi pakeičiau savo mąstyseną, kad sutelkčiau dėmesį į būdus, kaip juos kontroliuoti, o ne veltui bandyčiau jų atsikratyti”, – sakė jis.

Tačiau psichiatras neatmeta minties sulaukti pagalbos: jis netgi kviečia pacientus „pasitikėti gydytojais” ir laikytis jų būklei pritaikyto gydymo(-ų).

Kalbant apie sveikatą, nekurkite pernelyg ambicingų planų: verčiau išmokite valdyti savo rūpesčius laikydamiesi gydymo. Atminkite, kad gyvenimas gali išlikti malonus, jei gerai valdysite savo patologijas.”

Klausinėjo savo tėvų

Iš įpročio ar kuklumo įprasta neklausinėti savo tėvų (per daug). Laikui bėgant jie tampa beveik nepažįstami. Klaida, pasak autoriaus.

Nors gyvename tėvų šešėlyje, vargu ar kada nors sužinosime, kaip jie tapo tokie, kokie yra. Tai, ką mes manome, kad žinome, yra ledkalnio viršūnė, ir mes paprastai paliekame savo tėvus be žvilgsnio į tai, kas yra po paviršiumi. Kaip galime suprasti savo gyvenimą, jei nesuprantame savo tėvų gyvenimo? Jų istorijoje yra paslėptų užuominų, kurios yra būtinos norint suprasti mūsų egzistenciją.”

Psichiatras nurodo savo patirtį su tėvu. Ilgai po mirties jis sužinojo, kad yra vienas iš pagrindinių Kovo 1-osios judėjimo už Korėjos nepriklausomybę veikėjų… ir kad jis buvo pašalintas iš savo vidurinės mokyklos.

„Buvau apstulbęs: mano tėvas, ryžtingai laikydamasis principų, buvo pašalintas iš vidurinės mokyklos?„.

Mokymasis būti dėkingam

Dėkingumas  yra būtinas norint būti (ir išlikti) laimingam.

Sendami turime priimti gyvenimą tokį, koks jis yra, ir išmokti būti dėkingi. Tik šis priėmimas leis mums patirti ramybę ir pasitenkinimą, kuris mums žadamas senatvėje„, – aiškina gydytojas.

Atleidimą

Žinojimas, kaip atleisti,  yra labai svarbus norint išsilaisvinti iš pasipiktinimo ir pykčio naštos.

Nieko nėra baisiau, kaip būti įskaudintam žmogaus, kurį matai kiekvieną dieną„, – sako dr. Kun Hoo. Tačiau visada ateina laikas, kai turime atleisti. „Be to, jūs apsiribosite pasipiktinimu, jūs ir toliau kentėsite, nematydami išeities iš šio pragaro„.

Taigi atleidimas leidžia išsaugoti savo psichinę sveikatą.

Perfrazuojant budistinį posakį, pasipiktinimas yra deganti anglis, kurią laikai rankoje, kad į ką nors įmestum, bet tu esi tas, kuris galų gale sudegina save„, – teigia psichiatras.

Gerai jauskitės savo kūne, gerai jauskitės mintyse!

WW (WeightWatchers) partnerystė: Pasiekite savo lieknėjimo ir sveikatingumo tikslus, priimdami teigiamą mąstyseną.

Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas: išmokite puoselėti savo socialinius santykius. Nes senstant daug dažniau atsiduriame izoliuoti.

Lengviausias būdas yra praktikuoti grupinę veiklą”, – rekomenduoja gydytojas. Ar norite leistis į kelionę? Surinkite savo smegenis, kad surastumėte nuostabiausias vietas. Lengvai rasite kelionių kompanionų, kurie dalijasi jūsų skoniu. Pradėkite nuo mažesnio: jei jums patiko patiekalas, pasidalykite juo su kuo nors vėliau. Tai gali atrodyti nereikšminga, tačiau svarbiausia yra pats dalijimosi veiksmas„, – daro išvadą dr. Kun Hoo.