2024 m. Pasaulinę mitybos dieną tyrinėkime visas pagrindines maistines medžiagas, kurių mums reikia mūsų kasdienėje mityboje

2024 m. Pasaulinę mitybos dieną tyrinėkime visas pagrindines maistines medžiagas, kurių mums reikia mūsų kasdienėje mityboje

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Tai, kas užpildo mūsų lėkštes ir maitina mūsų kūnus, iš kasdieninio gyvenimo aspekto tapo svarbiausiu rūpesčiu. Jis tapo svarbus, nes turi įtakos mūsų savijautai kiekvieną dieną ir tai, kaip mūsų kūnas gali kovoti su ligomis. Norėdami išlikti sveiki, turime užtikrinti, kad su maistu gautume visas būtinas maistines medžiagas. 2024 m. Pasaulinė mitybos diena skirta mums priminti, kokios svarbios šios maistinės medžiagos yra mūsų sveikatai. Ši diena tampa svarbia proga, kuria siekiama atkreipti dėmesį į šį esminį žmonių sveikatos aspektą. Viskas apie tai, kaip subalansuoti savo mitybą, įtraukiant pagrindines maistines medžiagas, apie kurias sužinosite šiame straipsnyje.

Taip pat skaitykite: 6 imunitetą stiprinantys maisto produktai, kuriuos nesunkiai rasite namuose

Kada švenčiama Pasaulinė mitybos diena?

Kiekvienais metais gegužės 28 d. visame pasaulyje minima Pasaulinė mitybos diena. Šią ypatingą dieną pripažįsta Ispanijos mitybos, maisto ir dietologijos draugijų federacija (FESNAD), kuri ispaniškai ją vadina „Dia Nacional de la Nutricion“.

2024 m. Pasaulinės mitybos dienos reikšmė:

2024 m. Pasaulinė mitybos diena yra labai svarbi, nes ji padeda mums prisiminti, kaip svarbu gerai maitintis. Jungtinės Tautos netgi atidėjo 2016–2025 metus, sustiprindamos būtinybę tinkamai maitintis.

Subalansuoti tai, ką valgome:

Pooja Makhija, žinoma mitybos specialistė, lygina mūsų kūnus su automobiliais, sakydama, kad jiems reikia tinkamo kuro, kad jie gerai veiktų. Ji pasakoja apie penkias svarbias maistines medžiagas, kurių reikia mūsų organizmui: angliavandenius, baltymus, riebalus, vitaminus ir mineralus. Ji sako, kad šiose grupėse galime protingai rinktis nesmulkintus grūdus, liesą mėsą, sveikus riebalus ir daug vaisių bei daržovių.

Makroelementų mūsų organizmui reikia daug.
Nuotraukų kreditas: iStock

Čia yra pagrindinės maistinės medžiagos, kurių mums reikia mūsų įprastai mitybai:

Būti sveikam reiškia ne tik valgyti daug vienos rūšies maisto; tai apie viską, ko reikia mūsų kūnui. Tačiau kartais per daug dėmesio skiriame tam tikroms maistinėms medžiagoms ir pamirštame kitas, kurios yra tokios pat svarbios. Mitybos ekspertas Rupali Datta paaiškina, kad maistines medžiagas galima plačiai suskirstyti į dvi grupes: makroelementus ir mikroelementus.

Makroelementai:

Tai yra pagrindinės maistinės medžiagos, kurių mūsų organizmui reikia dideliais kiekiais, būtent angliavandenių, baltymų ir riebalų. Jie naudojami kaip pagrindas klasifikuojant įvairius maisto produktus pagal jų vyraujančią maistinių medžiagų kiekį.

1. Angliavandeniai: tai mūsų pagrindinis energijos šaltinis, labai svarbus mūsų smegenims maitinant ir raumenų funkcijai palaikyti. Be to, angliavandeniuose esančios maistinės skaidulos prisideda prie virškinimo ir širdies sveikatos, tuo pačiu padedant išvengti diabeto.

Taip pat Skaitykite: Faktų patikrinimas: maistas, kuriame gausu angliavandenių, taip pat gali būti sveikas, štai sąrašas

2. Baltymai: būtini kūno struktūrai ir funkcijoms palaikyti. Baltymai atlieka įvairius vaidmenis mūsų organizme – nuo ​​imuninės gynybos iki fermentų reguliavimo. Spustelėkite čia, kad pamatytumėte baltymų turinčių maisto produktų, kuriuos turite įtraukti į savo mitybą, sąrašą.

3. Sveiki riebalai: tarnauja kaip mūsų gyvybiškai svarbių organų izoliatoriai ir apsaugai, sveikieji riebalai taip pat prisideda prie svarbių kūno funkcijų, tokių kaip kraujo krešėjimo ir uždegimo kontrolės. Norint palaikyti bendrą sveikatą, rekomenduojama rinktis sveikesnius riebalus, tokius kaip mononesočiųjų ir polinesočiųjų riebalų. Štai keletas sveikų riebalų turinčių maisto produktų, apie kuriuos turėtumėte žinoti.

Mikroelementai:

Tai yra būtini elementai, kurių reikia mažesniais kiekiais, tačiau jie yra būtini ligų prevencijai ir bendrai sveikatai. Vitaminai ir mineralai sudaro dvi pagrindines mikroelementų kategorijas.

1. Vitaminai:
Šie organiniai junginiai vaidina lemiamą vaidmenį augimui, imuninei funkcijai ir ligų prevencijai. Maistas, kuriame gausu vitaminų, prisideda prie bendros sveikatos

  • Vitaminas C palaiko antioksidacinę apsaugą ir kolageno (odos baltymų) sintezę. Šis vitaminas vaidina svarbų vaidmenį kuriant imunitetą.
  • Vitaminas B, be kitų funkcijų, priskiriamas energijos gamybai
  • Vitaminai A, D, E ir K puikiai tinka akių sveikatai, kaulų stiprumui, audinių ir organų formavimuisi. Jie taip pat kovoja su kraujo krešėjimu ir palaiko imunines funkcijas.

2. Mineralai: neorganinės medžiagos, gaunamos iš dirvožemio ir vandens, mineralai yra gyvybiškai svarbūs įvairiems kūno procesams, įskaitant kaulų sveikatą, fermentų veiklą ir hormonų reguliavimą.
Iš esmės 2024 m. Pasaulinė mitybos diena primena, kad reikia laikytis subalansuotos mitybos, kurioje gausu visų būtinų maistinių medžiagų.