10 dalykų, kuriuos reikia turėti omenyje, jei dažnai geriate kavą

10 Things To Keep In Mind If Youre A Frequent Coffee Drinker

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Pateikiame keletą veiksnių, į kuriuos turėtumėte atsižvelgti, jei reguliariai vartojate kavą.

Saikingas kavos suvartojimas užtikrina, kad galėsite mėgautis jos privalumais

Kava yra populiarus gėrimas, gaminamas iš skrudintų kavos pupelių, kurios yra Coffea augalo uogų sėklos. Jis mėgstamas visame pasaulyje dėl stimuliuojančio poveikio, visų pirma dėl kofeino kiekio. Saikingai vartojama kava gali būti sveika, nes joje gausu antioksidantų ir ji siejama su įvairia nauda sveikatai, pvz., pagerėjusiomis pažinimo funkcijomis, sumažėjusia tam tikrų ligų, tokių kaip Parkinsono liga ir 2 tipo diabetu, rizika bei geresniu fiziniu pajėgumu. Tačiau vartojant kavą svarbu atsiminti keletą dalykų. Skaitykite toliau, nes dalijamės kai kuriais veiksniais, į kuriuos turėtumėte atsižvelgti, jei reguliariai vartojate kavą. Atsižvelgdami į šiuos veiksnius, kavos mėgėjai gali mėgautis mėgstamo gėrimo privalumais ir sumažinti galimą pavojų sveikatai.

Štai dešimt dalykų, kuriuos reikia atsiminti, kai dažnai geriate kavą:

1. Stebėkite kofeino suvartojimą

Per didelis kofeino kiekis gali sukelti nerimą, nemigą ir pagreitinti širdies susitraukimų dažnį. Apribojus kofeino kiekį iki vidutinio kiekio (apie 3–4 puodelius per dieną), galima išvengti šio neigiamo šalutinio poveikio.

2. Būkite hidratuotas

Kava yra diuretikas, o tai reiškia, kad ji gali padidinti šlapimo gamybą ir sukelti dehidrataciją. Geriant daug vandens visą dieną, palaikoma hidratacija ir neutralizuojamas kavos diuretikų poveikis.

3. Ribokite cukraus ir grietinėlės vartojimą

Jei pridėsite per daug cukraus ir grietinėlės, galite žymiai padidinti kavos kalorijų ir riebalų kiekį. Pasirinkus juodą kavą arba naudojant nedidelį kiekį neriebaus pieno ir natūralaus saldiklio, galima palaikyti sveikesnę mitybą ir išvengti svorio padidėjimo.

4. Rinkitės kokybišką kavą

Kokybiškoje kavoje mažiau kenksmingų cheminių medžiagų ir toksinų. Ekologiškos arba etiškos kilmės kavos pasirinkimas gali sumažinti pesticidų poveikį ir pagerinti bendrą sveikatą.

5. Venkite kavos vėlyvą dieną

Kofeinas gali sutrikdyti miego įpročius, jei vartojamas per vėlai. Kavos vartojimo apribojimas iki ankstesnės dienos padeda užtikrinti geresnę miego kokybę, o tai labai svarbu bendrai sveikatai.

6. Kavą derinkite su subalansuota mityba

Kava gali slopinti apetitą, todėl kai kurie gali praleisti maistą. Subalansuotas maistas gali padėti išlaikyti tinkamą mitybą ir energijos lygį visą dieną.

7. Atsižvelkite į rūgštingumą

Kava yra rūgšti ir gali sukelti problemų žmonėms, sergantiems rūgšties refliuksu arba jautriu skrandžiu. Pasirinkus mažai rūgšties turinčią kavą arba įpylus šlakelį pieno, gali sumažėti rūgštingumas ir išvengti virškinimo sutrikimų.

8. Atsižvelkite į kaulų sveikatą

Per didelis kofeino kiekis gali sutrikdyti kalcio pasisavinimą ir paveikti kaulų tankį. Tinkamo kalcio suvartojimo užtikrinimas dieta ar papildais gali padėti apsaugoti kaulų sveikatą.

9. Būkite atidūs priedams

Aromatizuoti sirupai ir dirbtiniai kremai gali pridėti nesveikų cheminių medžiagų ir papildomų kalorijų. Naudojant natūralias kvapiąsias medžiagas, tokias kaip cinamonas ar vanilės ekstraktas, galima suteikti skonį be neigiamo poveikio sveikatai.

10. Praktikuokite saiką

Netgi sveiki įpročiai gali tapti žalingi, jei nukrypstama į kraštutinumus. Saikingas kavos suvartojimas užtikrina, kad galėsite mėgautis jos privalumais, pvz., padidėjusiu budrumu ir antioksidantais, nepatirdami neigiamo poveikio sveikatai, pavyzdžiui, priklausomybės ar virškinimo problemų.

Turėdami omenyje šiuos dalykus, dažnai kavą geriantys asmenys gali mėgautis mėgstamu gėrimu, sumažindami galimą pavojų sveikatai ir išsaugodami bendrą gerovę.