Trumpesnis nei 4 minučių mylių ilgaamžiškumas rodo, kad ekstremalūs pratimai nepažaboja gyvenimo trukmės

Trumpesnis nei 4 minučių mylių ilgaamžiškumas rodo, kad ekstremalūs pratimai nepažaboja gyvenimo trukmės

Gyvensena mityba, dietos, judėjimas

Atrodo, kad ekstremalūs pratimai nesutrumpina gyvenimo trukmės, kaip plačiai manoma, rodo tyrimo apie pirmųjų 200 sportininkų, nubėgusių mylią per mažiau nei 4 minutes, ilgaamžiškumo išvados, ir paskelbtos Britų sporto medicinos žurnalas.

Jie keleriais metais pralenkia bendrą populiaciją, rodo tyrimas, kuris mini 70-ąsias Rogerio Banisterio, kuris buvo pirmasis žmogus, 1954 m. gegužę nubėgęs mylią per mažiau nei 4 minutes, pasiekimo 70-ąsias metines.

Nors reguliarūs vidutinio sunkumo pratimai laikomi sveiko senėjimo ramsčiu, ilgą laiką buvo manoma, kad ekstremalios ištvermės pratimai gali jį nustumti per toli ir sutrumpinti gyvenimo trukmę, teigia mokslininkai.

Mokslininkai aiškina, kad mylių bėgikų atliekami pasikartojantys beveik maksimalių pratimų pratimai daro juos unikalia grupe, kurioje galima išbandyti itin intensyvių pratimų poveikį ilgaamžiškumui.

Todėl jie išnagrinėjo 1 759 sportininkų, kurie iki 2022 m. birželio mėn. nubėgo mylią per mažiau nei 4 minutes, sąvadą ir ištraukė išsamią informaciją apie pirmuosius 200, motyvuodami tuo, kad jie bus tokio amžiaus, kuris atitiktų arba viršytų. tipiška jų kartos gyvenimo trukmė.

Bėgikų ilgaamžiškumas buvo stebimas naudojant viešai prieinamą informaciją nuo tikslios pirmojo sėkmingo bandymo įveikti 4 minučių mylią datos iki 100 metų amžiaus, 2023 m. pabaigos arba mirties, siekiant išsiaiškinti vidutinį skirtumą gyvenimo trukmė tarp jų ir visų gyventojų, atitinkanti amžių, lytį ir tautybę.

Šis skirtumas buvo apskaičiuotas kaip stebimi bėgiko gyvenimo metai, atėmus jų populiaciją atitinkančią gyvenimo trukmę. Tada šis skaičius buvo apskaičiuotas iš visų 200.

Pirmieji 200 bėgikų, įveikę 4 minučių mylią, truko 20 metų nuo 1954 m. iki 1974 m. Jie atvyko iš 28 skirtingų Europos (88), Šiaurės Amerikos (78), Okeanijos (22) ir Afrikos (12) šalių.

Jie gimė 1928–1955 m. ir buvo vidutiniškai 23 metų amžiaus, kai mylią nubėgo per mažiau nei 4 minutes, o laikas svyravo nuo 3:52,86 iki 3:59,9 minutės. Iš visų 60 (30 %) mirė ir 140 buvo gyvi analizės metu. Vidutinis mirties amžius buvo 73 metai, bet svyravo nuo 24 iki 91 metų, o išgyvenusių bėgikų vidutinis amžius buvo 77 metai, svyruoja nuo 68 iki 93 metų.

Informacija apie mirties priežastį daugeliui sportininkų nebuvo žinoma, tačiau iš septynių, mirusių iki 55 metų amžiaus, šeši buvo dėl traumos arba savižudybės, o vienas – dėl kasos vėžio.

Analizė atskleidė, kad jaunesni nei 4 minučių mylių bėgikai vidutiniškai gyveno beveik 5 metais ilgiau nei jiems buvo numatyta gyvenimo trukmė, atsižvelgiant į lytį, amžių, gimimo metus, amžių iki pasiekimų ir tautybę.

Vertinant užbaigimo dešimtmetį, tie, kurių pirmasis sėkmingas bandymas buvo šeštajame dešimtmetyje, gyveno vidutiniškai 9 metais ilgiau nei bendra populiacija per vidutinį 67 metų stebėjimo laikotarpį. Tie, kurių pirmasis sėkmingas bandymas buvo septintajame ar aštuntajame dešimtmetyje, gyveno 5,5 metų ir beveik 3 metais ilgiau per vidutinį stebėjimo laikotarpį, atitinkamai 58 ir 51 metus.

Mokslininkai teigia, kad bendras gyvenimo trukmės pagerėjimas dėl kelių pagrindinių ligų diagnozavimo ir gydymo pažangos gali paaiškinti šią konkrečią tendenciją.

Jie pripažįsta, kad neturėjo jokios informacijos apie 200 tyrime dalyvavusių sportininkų visą gyvenimą trunkančius mankštos įpročius (ar kitokį elgesį su sveikata), todėl negalėjo nustatyti tikslaus ryšio tarp visą gyvenimą trunkančių pratimų dozės ir ilgaamžiškumo.

Be to, palyginimas su bendra populiacija neleido įvertinti, kaip kiti gyvenimo būdo veiksniai, tokie kaip dieta ir rūkymas, kardiometaboliniai rizikos veiksniai ir kiti galimai įtakingi medicininiai veiksniai, tokie kaip aukštas kraujospūdis ir didelis cholesterolio kiekis, gali turėti įtakos ilgaamžiškumui. Galiausiai tyrime dalyvavo tik vyrai, nes nė viena moteris dar nėra nubėgusi mylios per 4 minutes.

Nepaisant to, mokslininkai teigia: „Ši išvada meta iššūkį U formos pratimų hipotezės viršutiniams galams (kaip tai susiję su ilgaamžiškumu) ir dar kartą pakartoja mankštos naudą gyvenimo trukmei, net ir elitui reikalingo treniruočių lygių. spektaklis.”

Nors gali atrodyti, kad šioje grupėje reikia mažiau pastangų nei ištvermės sportininkų, dėl didelių aerobinių ir anaerobinių vidutinio nuotolio rungčių, tokių kaip mylios, reikalavimai, reikalauja santykinai daug treniruočių, maždaug 9–12 valandų arba 120– 170 km per savaitę, aiškina komanda. Nors visa tai padidina galimybę išstumti kūną už jo ribų, ypač iš intensyvumo perspektyvos, atrodo, kad tai neturi įtakos gyvenimo trukmei, o jei atrodo, kad kas nors ją pailgina, priduria jie.

Pasak mokslininkų, fiziologiniai pailgėjusios gyvenimo trukmės paaiškinimai dar nėra iki galo nustatyti, tačiau manoma, kad tai greičiausiai atspindi teigiamą ištvermės pratimų pritaikymą širdies ir kraujagyslių, medžiagų apykaitos ir su imunitetu susijusiai sveikatai bei funkcijoms.

Jie pabrėžia, kad sveikas gyvenimo būdas ir genai taip pat gali turėti įtakos, nes 20 brolių rinkinių, įskaitant šešis dvynių ir tėvo ir sūnaus derinius, buvo tarp pirmųjų 200 bėgikų, įveikusių 4 minučių mylią.