Tinkama mityba - sveika oda

Tinkama mityba - sveika oda

2007 Lie 15
 Odos išvaizda labai priklauso nuo mitybos. Todėl daugelį su ja susijusių problemų galima išspręsti atitinkamai pakoregavus mitybą.

Jeigu oda pleiskanoja

Pleiskanojant galvos odai, reikia vartoti daugiau lengvai pasisavinamų baltymų ir nesočiųjų riebalų. Daugiausia jų yra žuvyje, todėl rekomenduotina šio produkto valgyti mažiausiai 3-4 kartus per savaitę.

Be to, būtina valgyti šviežius pomidorus, kuriuose yra medžiagų, stimuliuojančių specialių skaidulų gamybą organizme ir apsaugančių odą nuo pleiskanojimo. Būtina valgyti daugiau žalumynų - krapų, petražolių, salierų.

Jeigu oda šerpetoja

Šerpetojančiai odai nepadeda nei kremai, nei kitokios kosmetikos priemonės, jeigu ji negauna tam tikrų maistinių medžiagų “iš vidaus”. Tad jei oda nuolat šerpetoja, reikia valgyti daugiau maisto produktų, turtingų B grupės vitaminų; juodos duonos, įvairių kruopų (ypač grikių ir avižų) košių.

Galima vartoti ir alaus mieles, bet nevalia jomis piktnaudžiauti, nes galima greitai priaugti antsvorio ir sutrikdyti vitaminų balansą organizme.

Jeigu išsiplėtę kapiliarai

Kapiliarų išsiplėtimas, arba vadinamoji kuperozė, rodo nesočiųjų riebalų rūgščių trūkumą organizme. Daugiausiai tokių rūgščių yra augaliniame aliejuje, todėl šį maisto produktą derėtų vartoti kasdien (bent po 1 valgomąjį šaukštą). Be minėtų rūgščių, jame yra nemažai vitaminų A bei E, kurie taip pat labai pagerina odos išvaizdą. Geriausia vartoti nekaitintą aliejų - skaninti juo salotas, košes ir pan.

Formuojantis kapiliarų tinkleliui, derėtų valgyti raugintus kopūstus ir kitus produktus, kuriuose gausu vitaminų K bei PP.