Naudingi mitybos įpročiai

Naudingi mitybos įpročiai

2015 Sau 01
 Viena iš svarbiausių apkūnumo priežasčių yra persivalgymas. O viena iš svarbiausių persivalgymo priežasčių - įprotis valgyti paskubomis iki soties. Dažniausiai žmogus nė nepajunta, kaip persivalgo. Savo figūros (beje, ir sveikatos!) labui specialistai rekomenduoja išsiugdyti keletą naudingų įpročių.

Įpraskite valgyti lėtai
Ar valgysite lėtai, ar paskubomis, smegenys apie sotumą bus informuotos tik po 20-ies minučių nuo valgymo pradžios. Tad jei nenorite pernelyg prikimšti skrandžio ir suvartoti per daug kalorijų, valgykite lėtai, kruopščiai kramtydami kiekvieną kąsnį ir mėgaudamiesi maistu. Tuomet jūs pasisotinsite, bet nepersivalgysite.

Dėkite ant stalo tik mažas lėkštes
Jeigu nesuvalgę viso lėkštėje esančio maisto neįstengiate pakilti nuo stalo, ar nenorite pasirodyti nemandagūs, valgykite iš mažos lėkštelės. Į ją telpa gerokai mažiau maisto, bet porcija neatrodo maža, kokia atrodytų didelėje lėkštėje. Be to, ir palikti maisto nereikia - galima suvalgyti iki paskutinio kąsnio, neperpildant skrandžio ir nesibaiminant kalorijų pertekliaus.

Neignoruokite daržovių
Prieš dėdami į lėkštę svarbiausią patiekalą, pirmiausia įdėkite į ją daržovių garnyro ir salotų. Tik nepašykštėkite - užpildykite mažiausiai pusę indo. Na, o likusią dalį skirkite pamėgtam svarbiausiam (baltymingam ar angliavandenių turtingam) patiekalui. Net jeigu suvalgysite nemažą jo porciją, veikiausiai nepapilnėsite, nes daržovėse esanti ląsteliena neleis maistui ilgai užsibūti virškinamajame trakte.

Nenaudokite bendrų indų
Ketindami valgyti namie, dideliame bendrame inde galite patiekti tik daržovių salotas, kad būtų galima įsidėti į lėkštę kiek panorėjus. O visus kitus patiekalus dėkite po porciją į atskiras lėkštes. Jei suvalgę savo porciją nesijausite sotūs, galėsite papildomai įsidėti nebent salotų porciją, kuri tikriausiai nepakenks jūsų figūrai.