Kas naudinga smegenims

Kas naudinga smegenims

2015 Sau 01
  Netinkamai maitinantis, gali nuolatos kamuoti nuovargis, padidėti dirglumas, susilpnėti intelektas ir net išsivystyti depresija.  

Siekiant visų šių nemalonumų išvengti, reikia specialiai valgyti maisto produktus, stimuliuojančius smegenų veiklą.

Pusryčiai

Dauguma žmonių rytais valgo košę arba sumuštinį su dešra ir geria saldžią arbatą. Taip papusryčiavę, tikisi iki pietų būti sotūs ir darbingi. Iš tikrųjų jie labai apsirinka, nes košėje esantys angliavandeniai per neuromediatorių serotoniną sukelia ramybės ir atsipalaidavimo jausmą. Be to, serotoninas trukdo susikaupti.

Sumuštinyje esantys baltymai suteikia žvalumo, kurio rytais iš tikrųjų reikia, bet tuo pačiu metu verčia smegenis atsipalaiduoti, todėl žmogui gali būti sunku susikaupti.

Stipri saldi arbata - tai kofeinas ir gliukozė. Kofeinas labai pagerina mąstymą, bet neilgam, nes su maistu gauta gliukozė greitai baigiasi. Todėl po tokių pusryčių gali visą dieną kamuoti snaudulys ir tingulys.

Kad taip neatsitiktų, reikia ryte suvalgyti 2 kietai išvirtus kiaušinius (o dar geriau - vien jų baltymus) ir porciją vaisių salotų, paskanintų jogurtu. Salotas galima gaminti iš bananų, apelsinų, melionų, persikų, kivių ir t.t.

Kiaušiniai smegenis aprūpina baltymais, iš kurių gaminasi neuromediatoriai, reguliuojantys žmogaus dvasinę pusiausvyrą.

O saldūs vaisiai duoda joms gliukozės, suteikiančios žvalumo ir padidinančios darbingumą. Vaisiuose esantis kalis pagerina smegenų neuronų, perduodančių nervinius impulsus, veiklą. 

Pietūs

Daugelis veiklių žmonių nesuspėja deramai papietauti, todėl dažniausiai suvalgo picą, karštą sumuštinį ar pyragaitį ir atsigeria gazuoto vandens ar kitokio panašaus gėrimo. Jeigu tokiu maistu tenkinasi kone kiekvieną dieną, jie jaučiasi pavargę, blogai miega, skundžiasi pablogėjusia nuotaika ir atmintimi.

Teigiama, kad taip maitinantis ilgainiui gali išsivystyti net Parkinsono liga.

Daug sveikiau per pietus valgyti špinatų sriubos, lašišos arba virtų kepenų su brokoliais ir daržovių salotomis, sumaišytomis su alyvuogių arba kukurūzų aliejumi, o deserto vietoje - užkrimsti sūrio.

Špinatų lapuose yra daug antioksidantų, kurie kovoja su organizmui kenkiančiais laisvaisiais radikalais ir kartu pagerina smegenų veiklą bei palengvina mąstymą, o reguliariai valgomi - padeda išvengti kraujagyslių ir nervų sistemos ligų.

Lašišoje yra daug nesočiųjų riebalų rūgščių, būtinų centrinės nervų sistemos ląstelėms.

Kepenyse yra daug geležies, kuri padeda susikaupti, pagerina atmintį bei mąstymą ir padidina darbingumą.

Alyvuogių ir kukurūzų aliejus turi daug linolininės rūgšties, pagerinančios judesių koordinaciją, palengvinančios mąstymą ir suteikiančios žvalumo. Suvartojant kasdien bent po šaukštą vieno iš minėtų aliejų, niekada nekamuoja košmariški sapnai ir liūdnos mintys.

Pavakariai

Baigiantis darbo dienai, dažniausiai alkis numalšinamas vien saldžia bandele, nusipirkta dar per pietus. Bet miltuose ir cukruje esantys paprastieji angliavandeniai žvalumo suteikia tik keletui minučių, o vėliau sukelia tokį mieguistumą, kad galima užsnūsti darbo vietoje.

Todėl saulei pakrypus vakarop, geriausia sukrimsti vieną kitą obuolį, saują riešutų arba porciją džiovintų vaisių mišinio, sumaišyto su medumi.

Obuolys turtingas vitaminų ir geležies.

Riešutai taip pat nestokoja vitaminų, be to, turi daug atmintį gerinančio lecitino.

Džiovinti vaisiai ir medus aprūpina smegenis gliukoze, kurios vakarėjant pradeda stigti.

Vakarienė

Jeigu žmogui nepavyksta normaliai papietauti, tai vakare grįžęs namo jis sušveičia kiaulienos kepsnį su keptomis bulvytėmis, užpylęs viską majonezu.

Po tokios riebios vakarienės organizme nustoja gamintis insulinas, todėl smegenims pritrūksta gliukozės, o jos savo ruožtu nustoja mąstyti. 

Kad smegenys “nestreikuotų”, geriau vakarais valgyti avižų košę su vaisiais ir kefyru, arba avokados vaisių su krevetėmis.

Avižose ir vaisiuose esantys sudėtingieji angliavandeniai padeda nusiraminti po sunkios dienos ar įspūdžių lavinos ir pagerina mąstymą, jeigu reikia pasiruošti rytojaus darbams arba egzaminams.

O avokados ir krevetės turtingos B grupės vitaminų bei nesočiųjų riebalų, stimuliuoja ne tik smegenis, bet ir visą organizmą. Jų pavalgius galima ne tik pamąstyti apie rytdienos darbus, bet ir šauniai pasimylėti!