Jei jums trisdešimt...

Jei jums trisdešimt...

2015 Sau 01
 Trisdešimtmetė moteris jaučiasi dar jauna, bet jau gali turėti tam tikrų sveikatos problemų, kurių priežastys jai gali būti nežinomos. Pašalinus tas priežastis, visos problemos išnyktų tarsi savaime. Pateikiame keletą specialistų patarimų, kad trisdešimtmetė iš tikrųjų jaustųsi „pačiame jėgų žydėjime".

Jeigu dažnai (arba nuolatos) kamuoja nuovargis, apatija, nekaltinkite vien pavasarinės depresijos - gali būti, kad šiais simptomais pasireiškia mažakraujystė, būdinga daugeliui 30-mečių moterų. Pradėkite valgyti daugiau geležies turtingų produktų - liesos mėsos, kepenų, vištienos, obuolių, razinų, juodųjų slyvų - ir netrukus pasijusite geriau. Kad organizmui būtų lengviau pasisavinti geležį, jam turi netrūkti vitamino C. Tad valgykite citrusinių vaisių, svogūnų, kopūstų, žalumynų, o pavasarį, kai organizmui labiausiai stinga šio vitamino, vartokite ir jo preparatus. Jei vistiek nesiseka atsikratyti nuovargio ir apatijos, apsilankykite pas gydytoją. Esant reikalui jis skirs geležies preparatų.
Trisdešimtmetei būtina atkreipti dėmesį ir į vartojamus hormininius kontraceptikus, nes jie gali sukelti vitamino B6 trūkumą organizme. Šis vitaminas dalyvauja serotonino gamyboje. Todėl jo stingant gali padidėti nervingumas, kamuoti slogutis. Esant šiems simptomams, valgykite daugiau mėsos, sojos produktų, bananų, graikinių riešutų ir kitokio maisto, turtingo šio vitamino.
Daugelis mokslininkų mano, kad 30-metės moterys beveik dvigubai dažniau negu vyrai skundžiasi depresinėmis nuotaikomis, apatija ir nuovargiu todėl, kad joms trūksta omega-3 tipo riebalų rūgščių. Tokioms moterims jie pataria valgyti daugiau jūros žuvies, ypač lašišos, skumbrės, tuno, oto, vilkžuvės.