Būkime sveiki visais metų laikais

Būkime sveiki visais metų laikais

2005 Gru 17
 Kartu su vėsiais, darganotais rudens orais prasideda ir per vasarą užmirštų ligų ataka.

Mus ima kamuoti peršalimo ligos, gripas, paūmėja lėtinės ligos. Rodos, kartu su orais pabjūra ir mūsų nuotaika. Tad kaip  save apsaugoti nuo ligų ir nepasiduoti rudeninei depresijai?
Padėkime savo organizmui kovoti su ligomis

Atostogos - sveikatos ir energijos kaupimo metas, bet ar visuomet mes jas praleidžiame teisingai?

Paprastai žmonės, sergantys lėtinėmis nosiaryklės arba plaučių ligomis, išvažiuoja į šiltus kraštus tikėdamiesi pasveikti, o grįžta sirgdami sunkiu bronchitu arba angina. Ir dėl to gali kaltinti tik save - nesaikingai kaitindamiesi saulėje jie susilpnino imuninę sistemą. Nuo to negali apsaugoti net patys efektyviausi kremai - jie skirti tik odos apsaugai.

Nustatyta, kad piktnaudžiavimas saulės voniomis gali sukelti daugiau negu 25 ligas. Norėdami to išvengti, žmonės, gyvenantys vidurinėje klimato juostoje, neturėtų vykti poilsiauti į šilto klimato kraštus vos vienai savaitei.
Jiems, kaip ir vaikams, reikia daugiau laiko aklimatizuotis.

Norėdami sustiprinti savo organizmą ir padėti jam kovoti su rudeninių ligų antplūdžiu, vartokite kalcį, mineralus ir mikroelementus.

Galima vartoti adaptogenus - visiškai nepavojingus augalinės kilmės preparatus. Jeigu arterinis spaudimas normalus, tinka eleuterokoko arba ženšenio spiritiniai užpilai. Prie adaptogenų priskiriamos ir leuzėjos.

Atėjus rudeniui svarbu sustiprinti organizmo apsaugines savybes. Dabar būtina su maistu gauti daug vitaminų ir mikroelemetų. Kadangi ant mūsų stalo šiuo metų laiku gausu įvairiausių vaisių ir daržovių, kurie pasižymi vitaminų gausa, valgykite jų kuo daugiau. Jei turite galimybę, galite pasiruošti organizmo atsparumą infekcinėms ligoms stiprinančių, energiją ir žvalumą grąžinančių arbatų.

Nepasiduokime žvarbai!

Organizmo imunitetą stiprinanti arbata. Sumaišoma 1 dalis debesylo šaknų ir 2 dalys erškėtuogių. 2 valgomieji šaukštai mišinio termose užpilami 0,5 l verdančio vandens ir 2 valandas palaukiama. Prieš vartojimą įlašinami 2 lašai kėnių aliejaus.

Energiją ir prarastas jėgas atnaujinantis gėrimas.
Rekomenduojama kiekvieną rytą, nevalgius išgerti 1 stiklinę vandens su 1 arbatiniu šaukšteliu obuolių acto ir 1 arbatiniu šaukšteliu medaus.

Tonizuojamoji vonia. Į vonią prileidžiama karštoko vandens, ištirpinama keletas šaukštų medaus ir pagulima joje. Po šios procedūros išnyksta nuovargis, pagerėja nuotaika, o oda pasidaro glotni ir įgauna gražią spalvą.

Gražinanti veidą kaukė. Sutrinta virta bulvė sumaišoma su kiaušinio tryniu ir 1 valgomuoju šaukštu karšto pieno. Gauta mase aptepama veidą ir palaukiama 15-20 minučių. Kaukė nuplaunama iš pradžių šiltu, o po to šaltu vandeniu. Ji pašalina nuovargio žymes ir išlygina raukšles.

Kovojant su rudeniškais negalavimais labai svarbu laikytis tam tikro darbo ir poilsio režimo. Svarbu aktyviai sportuoti, grūdintis, pvz., kasdien pėsčiomis nueiti bent 5 kilometrus.

Būtina pozityviai vertinti gyvenimą ir pasitaikančius sunkumus.

Neužmirškite, kad po kaitrios vasaros organizmas dar nepasiruošęs rudens darganoms, todėl labai jautriai į jas reaguoja. Tai pasireiškia padidėjusiu nervingumu, dirglumu, išsiblaškymu.

Pasitaiko, kad žmogus žvarbią dieną pamiršta deramai apsirengti ir peršąla. O tuomet paūmėja lėtinės ligos. Ypač greitai peršąlama nusilpus imuninei sistemai.

Imuninę sistemą griauna ir kiekvienas stresas, kurio mūsų gyvenime tikrai netrūksta. Štai keletas patarimų, padėsiančių apsaugoti organizmą nuo žalingo streso poveikio:

- Ilgiau pamiegokite.

- Vartokite vitaminų ir adaptogenų.

- Venkite maiste esančių alergenų, kurie gali sukelti neurodermitą.

- Neperšalkite.

- Prisitaikykite (šilčiau apsirenkite ir pan.) prie staigių klimato pasikeitimų.

Kad jūsų neužplūstų rudeninis slogutis

Poilsiaudami stengiamės visiems metams pasikrauti energija, pailsėti nuo darbo ir buitinių rūpesčių. Tuomet užmirštame sveikos gyvensenos principus. Pakinta įprastas darbo bei poilsio režimas. Nuovargis pasireiškia būtent todėl, kad vasarą leidžiame sau daryti ką panorėję.

Nejaugi net vasarą poilsiaudami negalime pasilepinti, atsipalaiduoti?

Be abejo, kad galime, bet reikia teisingai sugrįžti prie įprastos gyvensenos, darbo režimo ir keletą dienų laikytis ypatingos dietos.

Poilsiaujant dažniausiai persisotiname emocijomis, maistu ir net alkoholiu. Be to, organizmas patiria stresą dėl aklimatizacijos.

Štai keletas paprastų psichologų patarimų, kurie padės išvengti blogos rudeninės nuotaikos:

- Prie įprasto darbo ritmo pratinkitės pamažu.

- Tausokite sukauptas jėgas - jų turės užtekti kone ištisus metus.
- Venkite konfliktų darbe ir šeimoje. Stresai greitai išsekina per vasarą sukauptas jėgas.
- Stenkitės gerai išsimiegoti ir daugiau judėti.

- Jeigu esate linkę į depresines nuotaikas, dažniau sau priminkite, kad ruduo nėra “gyvenimo pabaiga”.

- Rūpinkitės tik išties svarbiais reikalais - nekurkite sau “papildomų” problemų.

- Labai naudinga rudenį užsiimti kokia nors nauja veikla.

Pavyzdžiui, pradėkite plaukioti baseine arba mankštintis treniruoklių salėje, perstatykite  baldus ir pan.

Ruduo - puikus metas permainoms darbe ir asmeniniame gyvenime.

Jei nepasikliaujate psichoterapijos efektyvumu, galite naudoti laiko išbandytus vaistus - vaistinguosius augalus, tinkamus pabjurusiai nuotaikai pataisyti.

Jums galėtų padėti tokie vaistingieji augalai: sukatžolė, valerijonas, jonažolė, šalpusnis. Žiupsnelį vaistažolių žaliavos reikia užpilti stikline verdančio vandens, 15 minučių pakaitinti ant silpnos ugnies ar vandens vonelėje, perkošti ir išgerti.

Pamatysite - nuotaika kaipmat pagerės!